شناسهٔ خبر: 67950916 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

مزیت‌های جهاددانشگاهی برای خدمت به مردم سیستان و بلوچستان

صاحب‌خبر -
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مزیت‌های جهاددانشگاهی در عرصه های مختلف می تواند به کمک استان بیاید.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان دکتر غزنوی رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی گفت: ظرفیت سلول درمانی در پژوهشگاه های جهاد دانشگاهی به‌ویژه در درمان سالمندان در کشور ما که متأسفانه به سمت سالمندی درحرکت است، اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ورود جهاد دانشگاهی استان به عرصه درمان سرطان  با ایجاد مرکز درمان سرطان پستان در زاهدان می تواند بخش عمده ای از مشکلات مردم در این زمینه را برطرف کند و از رفتن هم استانی ها به خارج استان برای درمان این بیماری کمک کند.

غزنوی افزود: در پژوهشگاه رویان در حوزه ناباروری کارهای بزرگی انجام‌گرفته و خانواده‌هایی که به علت مشکلات باروری دچار ناامیدی و در معرض مشکلات بزرگ بودند، در این مرکز تحت درمان قرار گرفتند و مشکلاتشان حل و استحکام این خانواده‌ها تضمین شد.

وی گفت: امروز در درمان سرطان سینه که شامل جراحی, رادیوتراپی, شیمی درمانی و بیوتراپی است, جهاد دانشگاهی استان بسترهای خوبی را برای رفع این مشکل در سیستان و بلوچستان بوجود آورده است.

وی گفت: توانایی جهاد دانشگاهی در زمینه درمان این بیماری قابل تقدیر است و باید از این فرصت و ظرفیت بوجود آمده جهت ارائه خدمات به مردم استان نهایت بهره و استفاده را برد.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما