شناسهٔ خبر: 67950439 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر عامل هلال احمر استان در بازدید از ایسنا یزد خبر داد؛

بسیج تمام امکانات و اعزام ۱۲۰ داوطلب برای خدمت به زائران اربعین

حمید رضا دهقان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به بسیج تمام امکانات و نیروهای داوطلب خود جهت خدمات‌رسانی به زائرین اربعین در عراق، گفت: هلال احمر استان امسال قریب به سه هفته در بیمارستان الحیدریه در عمود ۵۷۸ و احتمالاً به مدت سه روز در نجف به زائران اربعین حسینی خدمات‌ رایگان ارائه می‌کند.

صاحب‌خبر -

«محمد عشقی» با حضور در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) یزد، جمعیت هلال احمر را یک ابرحلقه اتصال بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان ذکر کرد و نقش داوطلبان در این حلقه وصل به ویژه در هنگام بحران‌ها و حوادث را انکارناپذیر خواند.

وی یکی از رویدادهای مهم در پیش روی این جمعیت را خدمات رسانی در همایش عظیم اربعین حسینی خواند و با بیان این که امسال نیز هلال احمر استان یزد در  بیمارستان الحیدریه مستقر در عمود ۵۷۸ به زائران خدمات رایگان ارائه خواهد کرد، تصریح کرد: سال گذشته طی مدت قریب به یک هفته زمان پیک خدمت‌رسانی هلال احمر استان در این بیمارستان تعداد سه هزار و ۲۰۰ نفر ویزت رایگان شدند.

عشقی گفت: امسال تعداد ۱۲۰ نفر در قالب گروه‌های مجهز درمانی اعم از پزشک عمومی و متخصص زن و مرد، پرستار، پیراپزشک، تکنسین فوریت‌های پزشکی و تکنسین دارویی، امدادگر و عضو داوطلب برای ارائه خدمات شبانه روزی در این بیمارستان از بیستم مردادماه اعزام و تا هفتم شهریورماه حضور خواهند داشت.

به گفته وی، البته رایزنی‌های صورت گرفته تا ارائه خدمات هلال احمر استان به مدت سه روز نیز در یکی از موکب‌های نجف اشرف صورت بگیرد.

این مسئول با بیان این که هر امدادگر و کادر درمان اعزامی نایب یک شهید وطنمان در این مسیر و خدمت عاشقانه خواهد بود، عنوان کرد: تاکنون ۱۲ خودرو کاپوتاژ شده برای انتقال تجهیزات مورد نیاز جهت ارائه خدمات از استان به کشور عراق اعزام شده است.

عشقی خاطرنشان کرد: این تجهیزات عمدتاً در موکب‌هایی که هلال احمر استان مستقر است یا برحسب نیاز سایر بخش‌ها توزیع خواهد شد و برنامه ریزی صورت گرفته تا از طریق هلال احمر موکب‌ها نسبت به رفع مشکل خروج داروی مورد نیاز خود اقدام کنند.

بسیج تمام امکانات و اعزام ۱۲۰ داوطلب برای خدمت به زائران اربعین

برگزاری پویش‌ «مرهم زائر ۳» برای تامین نیازهای دارویی  

وی با اشاره به برگزاری دو پویش جمعیت هلال احمر در رابطه با اربعین، یکی از این پویش‌ها را «مرهم زائر ۳» نام برد و اظهار کرد: در قالب پویش «مرهم زائر» که برای سومین سال متوالی در حال برگزاریست، عموم مردم، خیرین و حامیان می‎توانند در زمینه تامین نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی این تجمع انبوه و باشکوه همکاری داشته باشند.

مدیر عامل هلال احمر استان عنوان کرد: همکاری آحاد مردم و خیرین با پویش مرهم زائر ۳  از طریق مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی صورت می‌گیرد که مشارکت غیرنقدی مردم در این پویش شامل اهدای داروهای سالم و مازاد بر مصرف خانگی و نحوه مشارکت حامیان، اهدای محموله دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی به شعب، خانه‌های هلال و پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر در سراسر استان خواهد بود.

وی یادآور شد: شرایط داروهای اهدایی نیز مطابق با بخشنامه تعیین شده که با حضور پزشکان داروساز هلال احمر بررسی و سلامت داروها برای استفاده توسط زائران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی درخصوص نحوه مشارکت نقدی هم‌وطنان در پویش «مرهم زائر ۳» نیز گفت: عموم هم‌وطنان و خیرین و حامیان عزیز می‌توانند کمک‌های نقدی خود به این پویش را از طریق شماره‌حساب ۹۹۹۹۹ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹، شماره شبا IR۷۷۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۱۹۹۹۹۹۹۹۹۰۰۳، کد دستوری #۳*۱۱۲* و یا درگاه پرداخت اینترنتی rcs.ir/portal/donation به نام جمعیت هلال‌احمر اهدا کنند.

خدمات‌‍رسانی در مسیر زائران با پویش «طبیب الدوار»

 عشقی دیگر پویش هلال احمر در این رابطه را «طبیب الدوار» ذکر کرد و گفت: براساس این پویش بعضی از پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و به طور کلی کادر درمانی تایید شده که تمایل ندارند در مکانی مستقر شوند، براساس توافقی که صورت گرفته از نظر دارویی به همراه کوله پشتی مجهز می‌شوند تا در مسیرهای زائران در صورت لزوم اقدامات درمانی سرپایی را به زوار ارائه دهند.

وی با بیان این که در ایام اربعین تمام ۱۲ پایگاه جاده‌ای هلال احمر استان فعالیت شبانه‌روزی داشته و به زائران خدمات ارائه خواهند کرد، گفت: با توجه به این که گرمازدگی مهمترین مشکل زائران در مسیر اربعین حسینی خواهد بود به زائران توصیه می‌کنیم ضمن اهتمام به امر صدقه دادن، حتماً قبل از اعزام تست پزشکی را انجام دهند تا از میزان سلامتی خود برای این سفر آگاهی یابند.

بسیج تمام امکانات و اعزام ۱۲۰ داوطلب برای خدمت به زائران اربعین

تحویل ۲۴ دستگاه ست نجات و آمبولانس تا هفته آینده

مدیر عامل هلال احمر استان ضمن تاکید بر توجه به تامین آب بدن در هنگام سفر با توجه به تعریق فراوان، ادامه داد: زائرانی که کودک به همراه دارند این اقدام را با نوشاندن اجباری مایعات به کودکان مورد توجه داشته باشند تا سلامتی فرزندانشان به خطر نیافتد چرا که کودکان غالباً متوجه کم آبی بدن و خطر بروز گرمازدگی نیستند.

عشقی همچنین از زائرانی که دچار بیماری هستند خواست تا حتماً داروهای مورد نیاز خود را برای طول سفر تامین و به همراه داشته باشند، گفت: برخی داروها نیازمند شرایط خاص نگهداری هشتند که این قبیل زائران باید به ان توجه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با خریداری یک هزار دستگاه ست آمبولانس و دیگر تجهیزات توسط هلال احمر کشور، سهم استان را تاکنون ۲۴ دستگاه خودرو اعلام و ابراز امیدواری کرد که با تحویل این سهمیه در هفته آینده بخش اعظمی از مشکل فرسودگی ناوگان امداد و نجات هلال احمر استان مرتفع شود.

برگزاری انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر

این مسئول یکی دیگر از رویدادهای مهم پیش رو جمعیت هلال احمر استان را برگزاری انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر در ۱۹ مردادماه ذکر کرد و گفت: استان یزد قریب به ۴۰ هزار عضو داوطلب دارد که بنا به شرایط و ضوابط تعیین شده، تعداد ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر از این اعضا در انتخابات جمعه نوزدهم مردادماه دارای حق رای هستند.

وی با اشاره به برگزاری این انتخابات هر چهار سال یک بار و اهمیت آن در ابعاد مختلف، یزد به لحاظ تعداد واجدین حق رای جزو ۱۰ استان اول کشور محسوب می‌شود و تلاش داریم جایگاه استان را به لحاظ افزایش مشارکت در این انتخابات ارتقا بخشیم.

عشقی با بیان این که ماهیت شوراهای اجرایی هلال احمر از نوع داوطلبی است، گفت: اعضای منتخب مجامع در واقع بازوی روسای شعب در شورای اجرایی هلال احمر شهرستانها هستند لذا هر چه این شورا قوی‌تر و پویاتر باشند، شاهد تحقق بیشتر فعالیت‌ها و اهدافشان خواهیم بود.

وی گفت: هیات مدیره هلال احمر استانها شکل گرفته از منتخبین همین شوراهای اجرایی شهرستانی است و چهار نفر از مجموع آنها در کشور در کنار تعدادی از وزرا و افراد حقوقی شکل‌دهنده‌ی شورای عالی جمعیت خواهند بود که تقریباً تمام سیاست‌گذاری‌ها، بخشنامه‌ها، چشم‌انداز و مأموریت اصلی جمعیت را طراحی و تدوین می‌کنند.

عشقی در پایان نیز یادآور شد: در دوره گذشته مدیریت هلال احمر استان، یزد از مجموع ۳۲ استان کشور، دو حق رای در مجمع عمومی و یک حق رای در شورای عالی کشور داشت که ظرفیت خوبی برای استان بوده و امیدواریم با مشارکت بالای داوطلبان بتوانیم در این زمینه موثر اقدام کنیم و مزایایی دیگر این انتخابات مانند شبکه سازی داوطلبان برای استفاده از این ظرفیت عظیم برخوردار شویم.

انتهای پیام

نظر شما