شناسهٔ خبر: 67950291 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج اساتید:

اربعین، فرصتی برای ایجاد هسته‌های علمی و فرهنگی است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: اساتید کشورهای مختلف باید از فرصت اربعین استفاده کرده و هسته‌های علمی، فرهنگی و دیپلماسی علمی تشکیل دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم‌وآموزش ایرنا، محمدرضا مردانی امروز (سه‌شنبه) در گردهمایی تخصصی جهاد تبیین کربلا طریق الاقصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی، اظهارداشت: روزی که امام خمینی (ره) فرمودند باید نهضت جهانی اسلام شکل بگیرد کسی گمان نمی برد چه اتفاقی می‌افتد، امروز شاهد هستیم که نیروی مقاومت بین‌المللی در سطح کشورهای مختلف ائتلاف جدی جهان اسلام تحت عنوان زینبیون، فاطمیون و غیره در نقطه صفر سوریه علیه اسرائیل شکل گرفته است.

وی ادامه داد: اربعین رستاخیز جهانی شیعه و کنگره تمدن‌سازی شیعه است. اربعین نه تنها حرکت از نجف به کربلا بلکه حرکت از غروب عاشورا به سمت صبح ظهور است.

مردانی با بیان اینکه اربعین معجزه جاری شیعه است و باید به آن توجه کنیم، افزود: چه کسی می‌تواند تصور کند میلیون ها نفر از اقصی نقاط جهان به کشوری که از حداقل بسترها و زیرساخت ها برخوردار است، حرکت می‌کنند و بیشترین لذت معنوی را می‌برند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور اربعین را مظهر جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: حضرت زینب جهاد تبیین را در اربعین انجام داد و بهترین فرصت برای شناساندن آرمان های تشیع است و ما بابد از آن استفاده کنیم.

مردانی اظهارداشت: تقویت همدلی بین شیعیان و حتی غیر شیعه در ماجرای اربعین امکان‌پذیر است و ضرورت دارد در پیاده روی اربعین تبیین نقشه‌های شوم امپریالیسم برای تفرقه بین مسلمانان مورد توجه قرار گیرد.

اربعین، فرصتی برای ایجاد هسته‌های علمی و فرهنگی است

وی تاکید کرد: در اربعین امسال باید حمایت از ملت مظلوم فلسطین مورد توجه قرار گیرد و شِمرهای زمان در اجتماع اربعین معرفی شود و اربعین فرصت مناسبی است تا از حرکت اعتراضی دانشجویان و اساتید غرب علیه اسراییل حمایت کنیم و تبیین این وقایع روشنگری خوبی است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: توهین به حضرت مسیح در المپیک پاریس در اجتماع اربعین باید مورد توجه قرار گیرد زیرا حضرت مسیح از پیامبران خداست و باید بدانند مقدسات الهی خط قرمز خداپرستان است.

مسئولیت سنگینی بر عهده اندیشمندان است

در ادامه این گردهمایی رئیس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان گفت: مسئویت سنگینی در خصوص اربعین برعهده اندیشمندان است.


حسین قدیانی افزود: دومین جمعیتی که در جهان در اجتماع بزرگ گرد هم می آیند پیاده روی اربعین است و در کنار مباحث شنیداری و دیداری اربعین در شرایط متافیزیکی نیز اثرگذار است.

وی اظهار امیدواری کرد روزی شاهد این باشیم که ولی امر مسلمین در زمان غیبت امام زمان (عج) رهنمودهای یک سال شیعیان را مطرح کند. البته لازم است بسترسازی مورد نیاز انجام شود و شبکه سازی در جامعه نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها با سایر دانشگاه‌ها برای رسیدن به نگاه جهانی نسبت به واقعه کربلا ضروری است.

نظر شما