شناسهٔ خبر: 67949051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرکز رصد جمعیت در کرمان افتتاح شد

کرمان- ایرنا- مرکز رصد جمعیت استان کرمان امروز(سه‌شنبه) با حضور استاندار و در محل اداره کل ثبت احوال استان به منظور رصد مداوم تحولات جمعیتی در کشور افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در جریان افتتاح این مرکز در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان به اهمیت سوابق آماری و داده‌ها پرداخت و افزود: بخش عمده‌ای از داده‌های اطلاعاتی به صورت سیستمی جمع‌آوری می‌شود و به‌روزرسانی‌ها صورت می‌گیرد.

وی انتشار آمار را به غیر از موارد طبقه‌بندی شده یک ضرورت دانست و گفت: مهم است که حساسیت آماری در جامعه به شکل منفی وجود نداشته باشد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه هر تحلیل و تصمیم کارشناسی‌ بر پایه آمار و اطلاعات است خاطرنشان کرد: دهیاران و مراکز بهداشتی بهترین و بیشترین کمک را در ثبت وقایع حیاتی مناطق روستایی می‌توانند داشته باشند.

وی تجمیع شناسنامه‌های قدیمی و عکس‌دار کردن شناسنامه‌های فاقد عکس را نیز مورد تاکید قرار داد.

فداکار به حجم کار بالای اداره کل ثبت احوال در برگزاری انتخابات نیز اشاره داشت و از مدیران و کارشناسان این مجموعه قدردانی کرد.

۸۰۰ هزار خدمت واحدهای اجرایی ثبت احوال به کرمانی‌ها

محمد قاسمی مدیرکل ثبت احوال استان کرمان نیز در این آیین با اشاره به اینکه ۸۰۰ هزار خدمت واحدهای اجرایی ثبت احوال به کرمانی‌ها انجام می‌شود، گفت: مرکز رصد جمعیت، پنج شاخص اصلی جمعیتی شامل ولادت، وفات، ازدواج، طلاق و مهاجرت را به منظور رصد مداوم تحولات جمعیتی در دستور کار دارد.

نظر شما