شناسهٔ خبر: 67948962 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست برای تحقیقات بین‌المللی درباره نحوه برخورد با اسرای فلسطینی

زینب غلامی

گروه‌ها و مراکز رسمی و داخلی فلسطینی خواهان تحقیقات بین‌المللی درباره اقدامات تجاوزکارانه علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بعد از انتشار گزارشاتی از شکنجه و تجاوز به ده‌ها اسیر از غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی و زخمی شدن یک اسیر فلسطینی از غزه در زندان سدی تیمان در منطقه النقب، روحی فتوح، رئیس شورای میهنی فلسطین خواهان تشکیل کمیته تحقیقات بین‌المللی برای اطلاع از شرایط بازداشت اسرای فلسطینی و اقدامات تجاوزکارانه علیه آنها از جمله عملیات قتل و شکنجه شد.

طبق گزارش سما، وی خواهان مداخله فوری جامعه بین‌المللی و موسسات حقوق بشر و شورای حقوق بشر برای توقف این جنایت‌های شنیع شد که در حد جنایت‌های جنگی و ضد بشری است.

فتوح کابینه راست افراطی با ریاست بنیامین نتانیاهو را مسئول ده‌ها مورد اعدام بازداشت شدگان و شکنجه و بدرفتاری با آنها دانست و گفت: این نقض‌ها میزان وحشی‌گری این دولت تندرو را نشان می‌دهد. ایتامار بن گویر ،وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از جنگ نسل کشی علیه ملت ما برای ارتکاب بزرگترین جرایم قتل و شکنجه استفاده می‌کند.

وی گفت: بن گویر از جنگ غزه برای دادن دستوراتی به سربازان برای قتل تدریجی و اقدامات تجاوزکارانه علیه اسرا بدون توجه به قوانین بین‌المللی سوء استفاده می‌کند.

بر اساس گزارش سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی، بازپرسان پلیس نظامی صبح دوشنبه به بازداشتگاه نزدیک شهر بئرالسبع رسیدند تا درباره شرایط بازداشت یک فلسطینی از غزه تحقیق کنند اما بعد از رسیدن به زندان درگیری‌هایی بین سربازان و بازپرسان رخ داد.

یک مسئول نظامی اعلام کرد که تحقیقاتی با دستور دفتر دادستان نظامی برای بررسی بدرفتاری با یک اسیر که به بیمارستان منتقل شده است، آغاز شده است.

پلیس نظامی رژیم صهیونیستی تعدادی از سربازان را برای بازجویی بازداشت کرده است.

ایتامار بن گویر اعلام کرد: صحنه آمدن افسران پلیس نظامی برای بازداشت سربازان بسیار شرم آور است.

در این راستا قدوره فارس، رئیس مرکز امور اسرا و آزاد شدگان از جامعه بین‌المللی خواست فورا برای توقف جنایت‌های بی‌سابقه علیه اسرای فلسطینی وارد مداخله شود.

وی از دیوان کیفری بین المللی خواست حکم جلب رهبران رژیم اشغالگر را صادر کند.

قدوره فارس همچنین خواهان تشکیل کمیته تحقیقات فوری سازمان ملل به دلیل اقدامات تجاوزکارانه مسئولان زندان سدی تیمان شد.

وی تحقیقات رژیم صهیونیستی در این زندان را نمایش خنده‌داری با هدف گمراه کردن افکار عمومی جهانی دانست و گفت: تحقیقات درباره یک پرونده و نادیده گرفتن جنایت‌های دیگر با این هدف است که جهان را فریب بدهند و بگویند که اسرائیل به قانون احترام می‌گذارد.

عبدالله الزغاری، رئیس باشگاه اسیران فلسطینی نیز گفت: آنچه در زندان سدی تیمان اتفاق افتاد، یکی از هزاران جنایت‌هایی است که در حق اسرا رخ داده است. در زندان‌های دیگر نیز این جنایت‌ها رخ می‌دهد. بیشتر بازداشت شدگان از غزه همچنان در بازداشت هستند. سازمان ملل باید جلسه اضطراری را درباره قتل، شکنجه، تجاوز، گرسنگی و توهین به اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی برگزار کند.

گروه‌های ملی و اسلامی فلسطینی نیز که قبلا سوم اوت را به عنوان روز ملی و جهانی حمایت از غزه و اسیران فلسطینی اعلام کرده بودند، خواهان مشارکت گسترده در فعالیت‌های این روز برای حمایت از اسرا شدند.

آنها تاکید کردند: باید ساکنان تمام اراضی فلسطینی و تمام اردوگاه‌ها و تمام فلسطینی‌ها در سرتاسر جهان در فعالیت‌های این روز برای حمایت از اسرا شرکت کنند. باید تحریم‌هایی علیه رژیم اشغالگر به دلیل جنایت‌های مکرر آن در سایه حمایت کامل آمریکا از این رژیم اعمال شود.

جنبش فتح نیز دوشنبه از جامعه بین‌المللی و نهادهای حقوق بشر خواست به مسئولیت‌های خود برای اقدام فوری جهت توقف جنایت‌ها علیه اسرای فلسطینی و مجازات عاملان آن از جمله ایتامار بن گویر عمل کنند.

سخنگوی فتح تاکید کرد، گروهک‌های جنایتکار وابسته به بن گویر در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها دست به شکنجه، تجاوز و اعدام اسیران فلسطینی با دستورات خود بن گویر می‌زنند. این یعنی کابینه رژیم اشغالگر این جنایت‌ها را انجام می‌دهد و باید محاکمه شود. اقدامات دادگاه اسرائیل درباره بازداشت سربازان و زندانبانان به منزله یک سند محکومیت در دست موسسات بین المللی برای پیگرد و محاکمه بن گویر است.

انتهای پیام

نظر شما