شناسهٔ خبر: 67948559 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده ارتش لبنان: تلاش‌ها برای آرام کردن جنوب تا تحقق آتش‌بس دائمی ادامه می‌یابد

زهرا موسوی

فرمانده ارتش لبنان تاکید کرد: یگان‌های نظامی مستقر در جنوب به هماهنگی با یونیفل ادامه می‌دهند به این امید که آرامش به جنوب بازگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ژنرال «ژوزف عون»، فرمانده ارتش لبنان امروز-سه‌شنبه- به مناسبت روز ارتش بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «ای سربازان، با ۷۹ سال افتخار فداکاری و وفاداری به میهنمان که بادهای چالش‌ها و بحران‌ها را پشت سر گذاشت ارتش روز به روز ثابت می‌کند که قهرمانانش به سوگند خود پایبند هستند و با استواری در برابر دشمنان از اسرائیل گرفته تا تروریسم، مخلان امنیتی و  قانون شکنان ایستاده است. طی سال‌ها فداکاری ارتش بهترین جوانان خود را برای دفاع از لبنان و مردم آن فدا کرد و برخی از آنها خون خود را اعم از شهید یا مجروح در راه رسالت مقدس فدا کردند و همچنان این مساله در اولویت آنها است.»

وی افزود: «سربازان عزیز کشور ما با سخت‌ترین بحران‌ها و چالش‌های سیاسی، مالی و اجتماعی، علاوه بر تهدیدی که با حملات روزانه دشمن اشغالگر و تلفات و تخریب و آوارگی انجام می‌شود، دست و پنجه نرم می‌کنند. از سوی دیگر، تلاش‌های آرام کردن اوضاع برای توقف حملات دشمن همچنان ادامه دارند تا به آتش‌بس دائمی منتهی شود. در چارچوب قطعنامه ۱۷۰۱، امید آن می‌رود که جنوب ما دوباره به آرامش برسد و مردم ما همزمان از امنیت و ثبات برخوردار شوند. در عین حال شما (سربازان) مصمم‌تر به تامین امنیت مرزها در سایر مناطق ادامه می‌دهید و در بازگشت مهاجران به سرزمین‌هایشان سهیم هستید، شما هر روز مصمم‌تر می‌شوید و اعتماد لبنانی‌ها به سرزمین‌شان را بیشتر می‌کنید. فرماندهی ارتش همچنان در کنار شما می‌ایستد و عناصر استواری شما را فراهم می‌کند. حس میهن پرستی و انگیزه شما را منبع امید و ضامن وحدت و پایداری لبنان می‌کند و باعث می‌شود به شما افتخار کنیم و به این ترتیب شما به جایگاه والایی در وجدان لبنانی‌ها و جامعه بین‌المللی دست یافته‌اید.»

ژنرال عون خاطرنشان کرد: «فداکاری‌های شما ضامن بقای لبنان است، به شعار خود که شعار عزت، فداکاری و وفاداری است پایبند باشید، بر نهادی که نه شما و نه خانواده‌تان را رها نمی‌کند، ثابت قدم باشید.»

فرمانده ارتش لبنان خطاب به جوانان لبنانی خارج از کشور گفت: «ما از آنها می‌خواهیم که به وطن خود پایبند باشند زیرا به آنها نیاز دارد و نهاد نظامی نیز به آنها نیاز دارد، همانطور که آماده است آنها را در صفوف خود بپذیرد تا ما بتوانیم با هم از سرزمین‌مان دفاع کنیم.»

وی به سربازان تاکید کرد: «امید خود به کشور را از دست ندهید، زیرا بحران ناگزیر حل خواهد شد، لبنان درخشش و شکوفایی خود را به دست خواهد آورد و مردم لبنان جایگاه خود را در میان کشورهای دیگر باز خواهند یافت، لبنان شایسته هر فداکاری از جانب ما است. ما می‌توانیم دوباره آن را شاهد شکوفایی و پیشرفت کنیم.»

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما