شناسهٔ خبر: 67948301 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس پلیس راه فراجا اعلام کرد:

کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در بهار امسال/آغاز طرح ترافیکی اربعین از ۱۶ مرداد

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راه فراجا با تاکید بر مدیریت سفرهای تابستانی به‌ویژه در شهریور، گفت: در سه ماهه نخست امسال کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را شاهد بودیم که امیدواریم در تابستان نیز این روند ادامه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار حسن مومنی روز سه‌شنبه در جلسه طرح ترافیکی اربعین حسینی (ع)سال ۱۴۰۳ و مدیریت سفرهای شهریورماه افزود: بیشترین آمار جانباختگان نسبت به کل سال در ماه شهریور اتفاق می افتد که برای ما نگران کننده است و امسال نیز شاهد تلاقی بازگشت زائران اربعین با مسافرت‌های فصلی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در طرح اربعین شاهد کاهش جانباختگان و تلفات حوادث رانندگی در استان‌های درگیر و هدف بودیم.

با بیان اینکه سال گذشته شاهد کاهش جانباختگان در بازه زمانی اجرای طرح اربعین در استان‌های هدف بودیم، اظهار داشت: در این مدت در مجموع میزان تصادفات و تلفات ۱۹ درصد کاهش یافت.

سردار مومنی درباره عمده علت تصادفات، افزود: عدم توجه به جلو مهمترین علت تصادفات بوده که به دلیل خستگی و خواب آلودگی و استفاده از موبایل رخ داده است. 

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات زوار اربعین در زمان برگشت رخ داده است، ادامه داد: ساعت ۱۲ تا ۱۶ بیشترین میزان تصادفات را شاهد بودیم و بیشترین تردد وسائل نقلیه مربوط به مبادی مرزی مهران، شلمچه و تمرچین و باشماق بود.

آغاز طرح ترافیکی اربعین از ۱۶ مرداد

رئیس پلیس راه همچنین با اعلام آغاز طرح ترافیک اربعین از ۱۶ مردادماه اظهار داشت: این طرح تا هشتم شهریور ادامه دارد و تمامی عملیات عمرانی در مسیرهای طرح از تاریخ ۲۰ مرداد ماه لغو می شود.

وی همچنین از مدیران و موکب‌داران خدمات اربعین خواست تا در مراکز صفر مرزی متمرکز نشوند و موکب‌های خود را در فاصله با یکدیگر برای جلوگیری از ترافیک و بهره‌مندی بهتر خدمات مستقر کنند.

سردار مومنی گفت: پلیس راه تهران در ایام اربعین در ترمینال‌های اتوبوس تهران مستقر خواهند شد و از لحاظ مختلف بررسی و بازرسی های لازم خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین همه اتوبوس‌ها برای ورود به پایانه برکت در مهران باید از کمربندی غربی مهران تردد داشته باشند.

سردار مومنی درباره اتوبوس‌های پاکستانی گفت: باید سازوکارهای لازم، مسیرهای تردد و کنترل‌ها توسط پلیس راهور و راهداری انجام شود.

رئیس پلیس راه راهور فراجا با تاکید بر اینکه خستگی و خواب آلودگی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: استراحتگاه و مواکب در مکان‌هایی احداث شود تا رانندگان بتوانند استراحت کنند؛ مکان‌ها باید با هماهنگی پلیس جانمایی شود.

نظر شما