شناسهٔ خبر: 67948219 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مخالفت کارکنان کنگره آمریکا با جنگ اسرائیل در غزه علنی‌تر شد

تهران-ایرنا- گروهی از مشاوران کنگره آمریکا یک «کانال عمومی» مخالف را راه اندازی کرده‌اند که کارکنان می توانند در آن به طور ناشناس نگرانی و مخالفت خود را با جنگ رژیم اسرائیل در غزه ابراز کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تارنمای هیل نوشت: در صفحه اصلی وبسایت این کانال آمده است که مشاوران کنگره می توانند «به طور ایمن و به صورت ناشناس گزینه ها و یا دیدگاه های مخالف خود با سیاست های کنگره را ابراز کنند».

سازمان دهندگان این کانال که ابتدا گزارش آن را روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرد، از «کانال داخلی مخالف وزارت خارجه آمریکا» الگو گرفته اند که در سال ۱۹۷۱ و در جریان جنگ ویتنام تشکیل شد.

کانال مخالف وزارت خارجه آمریکا اندکی متفاوت است و یک سامانه دولتی داخلی و محرمانه است که نویسندگان آن می توانند در بیان دیدگاه های خود که به صورت مخفی ارسال می شوند، نام خود را ذکر کنند.

اما کانال مخالف کنگره عمومی است و نویسندگان آن در ارسال ویدئوها یا یادداشت های خود ناشناس می مانند.

این گروه در تارنمای کانال مربوطه آورده اند: به رغم مخالفت های آشکار و گسترده از سراسر کشور، تهدیدهای تشدید تنش های منطقه ای علیه منافع آمریکا و تلفات غیر وجدانی غیرنظامیان، کنگره از استفاده از اهرم فشار خود برای مشروط کردن ارسال سلاح به منظور مهار موارد نقض حقوق بشر و وادار کردن (رژیم) اسرائیل به اجرای آتش بس فوری خودداری کرده است.

ایجاد این کانال به دنبال مجموعه ای از اقدامات کارکنان کنگره انجام شده که مخالف حمایت نظامی و مالی آمریکا از رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ غزه هستند.

برخی از کارکنان عمدتا طیف ترقی خواه در کنگره آمریکا در گذشته بارها خواستار آتش بس در غزه شده اند اما برخی دیگر می گویند به دلیل نگرانی از اقدام تلافی جویانه دفاتر خود از بیان علنی مخالفت شان با مواضع کنگره در قبال جنگ غزه خودداری می کنند.

بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای ناشناس عضو دموکرات و جمهوریخواه کنگره نیز اوایل ماه جاری نامه ای را در اعتراض و یا تحریم دیدار نتانیاهو از واشنگتن امضا کردند.

هر چند همه اعضای کنگره سخنرانی نتانیاهو را تحریم نکردند اما تعدادی از قانونگذاران دموکرات به منظور بیان اعتراض خود در سخنرانی رئیس رژیم اسرائیل حاضر نشدند.

مذاکرات بر سر آتش بس غزه همچنان ادامه دارد و مقامات مصری و حماس روز دوشنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که مذاکره کنندگان آنها همچنان تلاش می کنند موانع را بردارند.

نظر شما