شناسهٔ خبر: 67948177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی گلستان:

مساحت حریق در منابع طبیعی گلستان ۵۰ درصد کاهش داشته است

گرگان- مدیرکل منابع طبیعی گلستان گفت: طی مقایسه ۴ ماهه نخست امسال کاهش ۵۰ درصدی در مساحت حریق مراتع را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

صاحب‌خبر -

حمید سلامتی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگار سلامت گفت: طی ۴ ماه نخست امسال ۴۵ مورد حریق ثبت شده به نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۶ درصدی را داشته‌ایم.

وی افزود: در این مدت بیشترین مقدار حریق مربوط به جنگل‌های دست کاشت به میزان ۱۹ فقره و با مساحت ۳ هزار و ۲۱۴ مترمربعی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطر نشان کرد: تاکنون کاهش ۵۴ درصدی در تعداد حریق در جنگل‌های طبیعی و کاهش ۹۱ درصدی در مساحت این عرصه را شاهد هستیم.

سلامتی با اشاره به افزایش آتش سوزی در چند روز اخیر به دلیل گرمای شدید خاطر نشان کرد: از ابتدای مرداد ماه سال‌جاری تاکنون ۸ حریق به مساحت ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع داشته‌ایم که بیشترین آن در شهرستان مرزی مراوه‌تپه با میزان ۵۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع و کمترین آن در شهرستان‌های گرگان و بندر گز با میزان ۵۰ مترمربع برای هرکدام به ثبت رسیده است.

وی بیان داشت: به منظور صیانت از جنگل‌ها و مراتع استان تاکنون ۶۱۲ کیلومتر آتش بر احداث شده تا علاوه بر کنترل حریق‌های احتمالی از میراث کهن جنگل‌های هیرکانی حفاظت شود.

نظر شما