شناسهٔ خبر: 67948092 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

دویست و نود و هشتمین روز عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه؛

حمله هوایی رژیم اسرائیل به جنوب غزه/یورش صهیونیست‌ها به کرانه باختری

دویست و نود و هشتمین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی آغاز شد که رسانه‌های فلسطینی از حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه شرقی خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر دادند همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز به اردوگاه «العین» در شهر نابلس واقع در کرانه باختری یورش بردند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، نظامیان صهیونیست در دویست و نود و هشتمین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه منازل مسکونی در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را به شدت بمباران کردند.
 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۳۹ هزار و ۳۶۳ نفر به شهادت رسیده‌اند.

 

همچنین این نهاد پزشکی فلسطینی بیان کرد شمار کلی زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از آغاز جنگ در این باریکه به ۹۰ هزار و ۹۲۳ نفر رسیده است.

 

حمله هوایی رژیم اسرائیل به جنوب غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز شهرهای رفح و خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

 

 

حملات توپخانه ای اشغالگران به خان‌یونس

منابع خبری از حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق شرق شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر  دادند.

 

 

یورش صهیونیست‌ها به کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز به اردوگاه «العین» در شهر نابلس واقع در کرانه باختری یورش بردند. منابع خبری فلسطین از درگیری مسلحانه شدید مقاومت با نظامیان صهیونیست‌ در این اردوگاه خبر دادند.

 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ارتش رژیم صهیونیستی تعداد زیادی از نظامیان خود را راهی نابلس کرده است. همزمان با این درگیری‌ها پهپادهای رژیم صهیونیستی نیز در حال گشت‌زنی بر فراز نابلس هستند.

 

 

عقب نشینی نظامیان صهیونیست از نابلس

منابع خبری فلسطین گزارش دادند که نظامیان رژیم صهیونیستی پس از درگیری شدید با رزمندگان مقاومت از اردوگاه العین در نابلس عقب نشینی کردند.

 

 

عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از برخی مناطق شرقی خان یونس

خبرنگار الجزیره اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی از برخی مناطق در شرق خان یونس از جمله شهرک‌های القراره و بنی سهیلا عقب‌نشینی کرده است.

 

اشغالگران اسرائیلی 5 روز پیش عملیاتی نظامی را علیه مناطق شرقی خان یونس در جنوب نوار غزه آغاز کرده و غیرنظامیان فلسطینی را مجبور به ترک این منطقه و رفتن به دیگر مناطق کردند.

 

 

حمله راستگرایان معترض به دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی

رسانه های اسرائیلی شامگاه دوشنبه گزارش دادند گروهی از صهیونیست های راستگرا در اعتراض به محاکمه نظامیانی که اقدام به شکنجه اسرای فلسطینی در غزه کردند، به دادگاه نظامی در بیت لید(در مرکز اراضی اشغالی) حمله کردند.

 

به گفته رسانه های اسرائیلی درگیری هایی بین معترضان و نیروهای پلیس در ساختمان دادگاه/ پایگاه نظامی شهر بیت لید رخ داد.

 

رسانه های صهیونیستی می گویند شماری از نظامیان نقاب بر چهره معترضان را همراهی کردند.

 

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این باره گزارش داد هزاران معترض در حال حاضر پایگاه پلیس نظامی در بیت لید را بستند؛ پایگاهی که در آن از نظامیان متهم به شکنجه جنسی اسیران فلسطینی، بازجویی می شود.

 

گفته می شود رئیس ستاد ارتش اسرائیل جلسه عملیاتی مربوط به جبهه شمالی را ترک کرد و راهی بیت لید شد.

 

ارتش رژیم اشغالگر نیز برخی از نیروهای مستقر در کرانه باختری را به بیت لید اعزام کرد.

 

در همین حال، روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت ارتش شماری از نیروهای خود را از غزه فراخواند و به بیت لید اعزام کرد.

 

 

جنبش جهاد اسلامی فلسطین: غرب از یک سیستم نژادپرستی حمایت می کند

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به تظاهرات شهرک نشینان به بازداشت نظامیانی که در شکنجه اسرای فلسطینی زندان نقب شمالی تا سر حد مرگ دخیل بودند اعلام کرد: این تظاهرات یکی از مصادیق نژادپرستی است که رژیم صهیونیستی بر پایه آن شکل گرفته است، اما غرب آنرا سرزمین دموکراسی می داند و این در حالی است که این رژیم بدون اینکه مانعی در برابر خود ببیند، اقدام به کشتار و ارتکاب جنایت و جنگ در جبهات مختلف می کند.

 

 

تل آویو: در سخت‌ترین شرایط امنیتی قرار داریم

رئیس رژیم صهیونیستی و رئیس جریان معارض در این رژیم به وقوع درگیری‌های شدید در اراضی اشغالی طی ساعات گذشته واکنش نشان دادند.

 

یائیر لاپید رئیس جریان معارض در رژیم صهیونیستی در خصوص این اوضاع گفت: ما در لبه پرتگاه نیستیم بلکه در داخل این پرتگاه قرار داریم.

 

اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد: ما در یکی از سخت‌ترین هفته‌ها از لحاظ اوضاع امنیتی به سر می بریم.

 

انتهای پیام/م.د

نظر شما