شناسهٔ خبر: 67947902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

آماده باش در اصفهان

تسنیم : مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از افزایش دمای استان از اواسط هفته آینده خبر داد و گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی استان توده هوای گرم تابستانی از اوایل هفته آینده مجددا در سطح استان تقویت و تا پایان هفته آینده استقرار خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اعلام آماده‌باش این ستاد و دستگاه‌های اجرایی استان برای مقابله با اثرات ناشی از خیزش گردوغبار و آلودگی هوا خبر داد؛ گردوغبار از امروز تا پنج شنبه روی سر بخش‌های زیادی از اصفهان سایه می‌اندازد.

منصور شیشه‌فروش  از آماده‌باش تمام دستگاه‌های اجرایی استان در جهت پیشگیری و مقابله با اثرات گرد و غبار در شرایط اضطراری خبر داد و گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی استان از روز گذشته در مناطق شمال و شرق استان و همچنین کویرهای هم مرز با استان‌های مجاور باد با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت می‌وزد و همین امر به خیزش کانون‌های گرد و خاک و نفوذ به مناطق مرکزی، شمال، شرق و شرق استان و کاهش میدان دید در این مناطق منجر شده و این شرایط تا روز پنج‌شنبه ادامه خواهد یافت و شدت آن امروز سه‌شنبه 9 مرداد خواهد بود.

خبر مرتبط
صدور هشدار زرد هواشناسی برای فعالیت دو سامانه جوی تا روز جمعه

هشدار زرد سازمان هواشناسی کشور نسبت به فعالیت دو سامانه جوی که موجب رگبار باران و وزش باد و گردوخاک در برخی مناطق کشور از امروز تا روز جمعه می‌شود، صادر شد.

وی افزود: در این مدت شاهد کاهش کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش میدان دید به علت خیزش کانون‌های فرسایش بادی درون و برون استانی به ویژه نواحی مرزی بین کاشان و قم، سمنان و انارک و همچنین مناطق شمال و شرق استان خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: خیزش گرد و غبار موجب افزایش غلظت ذرات معلق  و کاهش کیفیت هوا  در مناطق کاشان، آران وبیدگل، نائین، چوپانان، بادرود، خورو بیابانک، اردستان، مهاباد، زواره، اصفهان ورزنه، جرقویه، کوهپایه، سجزی، هرند و انارک خواهد شد.

وی از افزایش دمای استان از اواسط هفته آینده خبر داد و گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی استان توده هوای گرم تابستانی از اوایل هفته آینده مجددا در سطح استان تقویت و تا پایان هفته آینده استقرار خواهد داشت.

ثبت دمای بالای 40 درجه در 24 شهرستان/ افزایش دمای اصفهان بی‌سابقه بوده

شیشه‌فروش با بیان اینکه روز گذشته در ۲۴ شهرستان استان اصفهان دمای بیشینه بالای ۴۰ درجه به ثبت رسید، گفت: شهرستان‌های خور و بیابانک و چوپانان با ثبت دمای ۴۶ درجه، بیشترین دما را داشتند و همچنین در این مدت  دمای اصفهان نیز ۴۴ درجه بود که این‌ میزان که در ۵ دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

خبر مرتبط
ناپایداری‌های محلی در ۱۷ استان/ طوفان شن در راه است

بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی ۳ روز آینده در سواحل دریای خزر در برخی ساعات بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه هر اقدامی که به تشدید گرد و خاک و آلاینده‌ها منجر شود، از جمله فعالیت‌های خاک‌ورزی، خاکبرداری، آتش زدن بقایای کشاورزی و فضای سبز فعالیت‌های معدنی و حمل و نقل خاک وگچ و غیره ممنوع است، افزود: به شهروندان به ویژه افراد آسیب‌پذیر جامعه توصیه می‌شود که در این مدت توصیه‌های بهداشتی و حفاظت فردی در برابر گرد و خاک و نیز اصول ایمنی تردد در محورهای جاده‌ای را رعایت کنند.

وی گفت: همچنین در این راستا به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شد که مطابق با شیوه‌نامه وضعیت اضطرار گرد و خاک، نسبت به انجام مأموریت‌های مرتبط با این شرایط با اعمال نظارت‌های میدانی در جهت کاهش انتشار منابع آلاینده خودرویی و صنعتی عمل کنند.

شیشه‌فروش یادآور شد: استان اصفهان از کانون‌های فرسایش بادی شناسایی شده داخلی در شمال و شرق در مناطق هم مرز با استان‌های یزد، قم، خراسان جنوبی و سمنان متأثر است و علاوه بر این خشکی رودخانه زاینده رود و اراضی رها شده و کشت نشده به دلیل کمبود منابع آب‌های سطحی و زیر زمینی نیز اثرات منفی زیادی در ایجاد کانون‌های داخلی و نقطه‌ای گذاشته است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما