شناسهٔ خبر: 67947776 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

پزشکیان: باید بساط ظلم به مسلمانان برچیده شود/ سخنگوی انصارالله یمن: همکاری با ایران گسترش می‌یابد

پزشکیان با تاکید بر اینکه روابط و همکاری‌های میان ایران و یمن قوی‌تر از قبل ادامه خواهد یافت، گفت: وحدت و انسجام، قدرت کشور‌های اسلامی را تقویت می‌کند و اگر همه کشور‌های اسلامی همراه و هماهنگ باشند، چشم طمع دشمنان از ملت‌های اسلامی به طور کامل برداشته خواهد شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان -مسعود پزشکیان شامگاه دوشنبه در دیدار محمد عبدالسلام سخنگو و رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن که به منظور شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ایران سفر کرده است، ابراز امیدواری کرد که با هم‌افزایی و همکاری همه کشور‌های اسلامی، بساط ظلم به مسلمانان پایان یابد.

رئیس جمهور ارتباط میان ایران و یمن را متکی بر اعتقادات و فرهنگ مشترک و خدشه‌ناپذیر توصیف و تصریح کرد: اقدامات یمن در حمایت از ملت فلسطین بسیار مهم و موثر بوده و به وضوح رژیم صهیونیستی و حامیانش را تحت فشار گذاشته است. ایستادگی ملت یمن در برابر فشار‌ها و دشمنی‌های مستکبرین نیز بسیار ارزشمند و قابل ستایش است.

پزشکیان با تاکید بر اینکه روابط و همکاری‌های میان ایران و یمن پس از این نیز قوی‌تر از قبل ادامه خواهد یافت، افزود: وحدت و انسجام، قدرت کشور‌های اسلامی را تقویت می‌کند و اگر همه کشور‌های اسلامی همراه و هماهنگ باشند، چشم طمع دشمنان از ملت‌های اسلامی به طور کامل برداشته خواهد شد.

محمد عبدالسلام سخنگو و رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن نیز در این دیدار روابط فیمابین ایران و یمن را گسترده و ریشه‌دار دانست و اظهار داشت: اشتراکات دیرپای ایران و یمن باعث شکل‌گیری روابطی استوار میان دو طرف شده است.

رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه یمن موضعی شرافتمندانه در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و نیز منافع همه امت اسلامی اتخاذ کرده و همین مسئله باعث تغییر نگاه دشمنان به یمن به عنوان یک نیروی تاثیرگذار بر تحولات منطقه شده است، گفت: موضع قدرت امروز یمن بعد از لطف و عنایت خدا و ایستادگی رهبری و ملت یمن، مرهون همبستگی و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران است. امیدوارم همکاری‌های ما در راستای تامین منافع متقابل بیش از پیش گسترش یابد.

محمد عبدالسلام خاطرنشان کرد: یمن هماهنگی و هم‌افزایی با ایران را در عرصه‌های مختلف با هدف مقابله با چالش‌های مشترک ادامه خواهد داد. امروز یمن توان مقابله با چالش‌هایی را دارد که شاید کشور دیگری چنین توانی نداشته باشد و این راه ملت یمن منبعث از ایمان به ارزش‌ها و انگیزه‌های والای مردم این کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما