شناسهٔ خبر: 67947303 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اقدامات پیشگیرانه شهرداری قم برای مقابله با پشه آئدس / اجرای طرح گسترده ضدعفونی انهار

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اقدامات پیشگیرانه شهرداری قم در مقابله با پشه آئدس گفت: عملیات پدافند زیستی محدوده شهری به منظور بهسازی، پاکسازی و رفع آلودگی محیطی از اماکنی که دارای منابع آب به صورت روباز هستند، در قالب طرح یک ماهه اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

سید محسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: طرح شست‌وشو و ضدعفونی انهار سطح شهر در راستای ارتقای بهداشت محیط و پیشگیری از آلودگی زیست‌محیطی ۵۰ دستگاه ماشین آلات تا پایان مرداد ماه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی جامع و کامل برای نظارت بر نظافت و جمع‌آوری پسماندها، افزود: لایروبی انهار و محل‌های پخش شیرابه زباله با بسیج امکانات ازجمله ۲۶ دستگاه واترجت ۲۴ دستگاه تانکر آب با آب آهک انجام می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم یکی از دیگر از اقدامات پیشگیرانه شهرداری قم را مقابله با ناقلین مهاجم زیستی عنوان و تصریح کرد: عملیات پدافند زیستی محدوده شهری در چارچوب دستورالعمل ابلاغی به منظور بهسازی، پاکسازی و رفع آلودگی محیطی از اماکنی که دارای منابع آب به صورت روباز هستند، اجرا می‌شود.

میرهادی از جمع‌آوری و دفع آب‌های خاکستری و رفع آلودگی، سمپاشی محیط شهری بر اساس دستورالعمل قرارگاه پدافند زیستی، پاکسازی، نظافت و رفع آلودگی کانون‌های تجمع زباله و ضایعات در سطح شهر، بهسازی محیطی و پاکسازی آب نماهای سطح شهری از آلودگی‌های زیستی خبر داد و تصریح کرد: پاکسازی و انتقال پسماندهایی که می‌تواند محیط رشد ناقل زیستی باشد به خارج از محیط شهری، جمع‌آوری تمام لاستیک‌های مستعمل و خودروهای فرسوده رها شده در سطح شهر، تشدید نظارت بر آبیاری فضای سبز به منظور جلوگیری از غرق آبی شدن محل‌های آبیاری، آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان و عوامل خدمات شهری در حفاظت از خود و پاکسازی محیط شهری از دیگر اقدامات شهرداری قم برای مقابله با پشه آئدس است.

وی اضافه کرد: از شهروندان نیز درخواست می‌کنیم با توجه به وضعیت گرمی هوا پسماندهای خود را در ساعت تعیین شده ساعت ۲۱:۰۰ بیرون از منازل بگذارند و از خروج زباله خارج از وقت و رها کردن پساب خاکستری به انهار خودداری کنند.

نظر شما