شناسهٔ خبر: 67947286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ذاکر هیات خواجه‌خضر کرمان:

اجلاس پیرغلامان با حضور جوانان و بی‌تشریفات برگزار شود

کرمان - ایرنا - پیرغلام امام حسین (ع) و ذاکر هیات خواجه‌خضر کرمان به خاطرات پیرغلامان فقید استان که سال‌ها برای عزاداری‌ها زحمت کشیدند اشاره و در عین حال تاکید کرد: در برگزاری اجلاس پیرغلامان زمینه نقش‌آفرینی جوانان فراهم آید و هرچه می‌توان بی‌تشریفات این آیین را برگزار کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بیست و یکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی از امروز در کرمان به مدت ۲ روز گشایش می‌یابد.

سید محمدحسین مهدوی ذاکر هیات خواجه خضر کرمان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از ایرج کامیابی پیرغلام و مسئول شورای هیات‌های مذهبی استان که بهمن‌ سال گذشته دعوت حق را لبیک گفت سخن به میان آورد و افزود: وی قبل از فوت در مورد چگونگی اجلاسیه پیرغلامان حسینی (ع) با من صحبت و تاکید داشت این برنامه به گونه ای برگزار که آبروی کرمان حفظ شود.

وی تصریح کرد: مرحوم کامیابی به بنده متذکر شد که کرمان مشهور به "حسین‌آباد ایران" است لذا این مهم باید در این اجلاسیه مطرح شود.

مهدوی در ادامه به نقل از حاج آقا کامیابی تصریح کرد: قصد آن داریم اجلاسیه پیرغلامان حسینی را در کرمان باشکوه برگزار کنیم لذا برنامه‌ ریزی‌ ها باید به گونه ای انجام شود که همایش آبرومندانه برگزار شود.

اجلاس پیرغلامان با حضور جوانان و بی‌تشریفات برگزار شود نمایی از مسجد خواجه حضر کرمان

اهمیت حضور نوجوانان و جوانان کرمانی

پیرغلام و ذاکر هیات مسجد خواجه خضر از مساجد قدیمی کرمان به اهمیت حضور نوجوانان و جوانان کرمانی در بیست و یکمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی (ع) در کرمان تاکید کرد و افزود: این قشر نیز باید در این اجلاسیه حضور پر رنگ داشته باشند و البته نقش‌ آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه اجلاسیه پیرغلامان حسینی (ع) باید امام حسینی و بدون تشریفات برگزار شود تصریح کرد: حضور نوجوانان و جوانان با دعوت از آنها موجب دمیده شدن بیشتر روح معنویت به این اجلاسیه و انعکاس میزبانی شایسته کرمانی ها می شود.

مهدوی گفت: معتقدم برای برگزاری اجلاسیه پیرغلامان حسینی (ع) در کرمان باید سنگ‌ تمام گذاشته بگذاریم به طوری که این اجلاس ماندگار شود.

وی تاکید کرد: اجلاسیه پیرغلامان نباید به حاشیه کشانده شود زیرا کاری که صرفا برای امام حسین (ع) انجام می شود ماندگار و تاثیرگذار خواهد بود.

این ذاکر دیرینه اهل بیت و امام حسین (ع) با اشاره به حضور خادمان و پیرغلامان حسینی (ع) از داخل و خارج کشور در کرمان برای شرکت در بیست و یکمین اجلاسیه اظهار داشت: حفظ معنویت این برنامه حائز اهمیت است.

هیچگاه سعی نکردیم تشریفاتی برای مجلس امام حسین پیش بینی کنیم لذا کودکان، جوانان و مسن ترها همه در کنار هم در این مجلس حضور می یابند و به آقایمان خدمت می کنند

وی به دوری از ریا در مجالس امام حسین (ع) و اجلاسیه پیرغلامان تاکید و تصریح کرد: مجالسی که برای امام حسین (ع) برگزار می شود باید بدون تشریفات و بی‌ ریا باشد.

مهدوی به روضه خوانی ۵۰ ساله در منزلش نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ما در این مدت هیچگاه سعی نکردیم تشریفاتی برای مجلس امام حسین پیش بینی کنیم لذا کودکان، جوانان و مسن ترها همه در کنار هم در این مجلس حضور می یابند و به آقایمان خدمت می کنند.

وی گفت: برای انس گرفتن با امام حسین (ع) باید از کودکی به این مجالس برویم زیرا این کار رویه انسان را در زندگی تغییر می دهد.

اجلاس پیرغلامان با حضور جوانان و بی‌تشریفات برگزار شود نمایی از محوطه مسجد خواجه خضر کرمان

نوکران با اخلاص امام حسین (ع) در زندگی درمانده نمی شوند

وی ادامه داد: نوکران با اخلاص امام حسین (ع) هیچ‌ زمانی در زندگی درمانده نمی شوند من هم کسی را ندیده ام که از روی اخلاص و صادقانه برای سرور و سالار شهیدان خدمت کرده باشد و محتاج خلق خدا شود.

نظر شما