شناسهٔ خبر: 67947173 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

خروجی نهایی پیشنهاد کابینه به رییس جمهور قابل دفاع است

رییس شورای راهبری دولت چهاردهم گفت: خروجی نهایی فرآیند پیشنهاد کابینه به رئیس جمهور در مجموع قابل دفاع شد و شورای راهبری از سلامت و کارآمدی گزینه‌های پیشنهادی به رئیس جمهور رضایت داشت‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ظریف در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از پایان یافتن جلسات شورای راهبری خبر داد.

در متن یادداشت اینستاگرام ظریف آمده است: «دیشب دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ آخرین جلسه شورای راهبری برگزار شد و این شورا به کارش پایان داد این شورا در بیش از ۳۰ جلسه نیمروزی توانست برای هر کرسی کابینه پیشنهادهای کمیته‌ها و شخصیت‌های ملی به رئیس جمهور را ارزیابی شاخص محور کند و بعد از گفتگوهای تفصیلی و نظرخواهی مخفی گزینه‌های برتر را به رئیس جمهور معرفی کند.

به لطف خدا خروجی نهایی فرآیند پیشنهاد کابینه به رئیس جمهور در مجموع قابل دفاع و افتخار و همسو با راهبرد توافق گرا و عدالت خواهانه دکتر پزشکیان شد و شورای راهبری از سلامت و کارآمدی گزینه‌های پیشنهادی به رئیس جمهور رضایت داشت. من و سایر اعضا همچنین بسیار خوشحال شدیم از اینکه در این فرآیند مشارکتی برای اغلب مسئولیت‌های هیئت، دولت نیروهای جوان توانا و زنان باصلاحیت متعددی شناسایی و معرفی شدند که بدون این سازوکار مشارکتی کشف نمی‌شدند. مفتخریم که در پیشنهادهای ارائه شده به رئیس جمهور شماری از این جوانان و زنان توانا و شایستگان اقوام و مذاهب حضور دارند بخشی از سرمایه‌های انسانی شناسایی شده در این فرآیند می‌توانند در مدیریت‌های دیگر نقش آفرینی کنند. به زودی گزارش جامع‌تری از فرآیند تقدیم خواهم.کرد حتماً کار ما بی نقص نیست و انشاالله با تدوین این کارزار فشرده سه هفته‌ای که) البته هنوز پایان نیافته و خبرسازیها پیرامون معرفی یک یا چند نامزد نهایی کماکان بی‌پایه (است و مستندسازی آن راه نقد، اصلاح و نهادینه شدن این روش شفاف و مشارکت جویانه آغاز خواهد شد

از اعضای شورای راهبری رؤسا و دبیران کارگروهها و رؤسا و اعضای کمیته‌ها که در این

نوآوری شجاعانه جناب آقای دکتر پزشکیان ایثارگرانه مشارکت فرموند سپاسگزارم. از تمامی شخصیت‌های ملی احزاب، سیاسی، نخبگان تشکلهای جامعه مدنی و نهادهای دانشگاهی صنفی و تخصصی که با معرفی نامزدهای توانمند ملی این فرآیند را معنا دار و فراگیر ساختند.ممنونم

از نخبگان به ویژه زنان و جوانانی که با ارائه سوابق و برنامه‌های خود اجازه دادند گوشه‌ای از توانمندیهای سترگ انسانی کشور را شناسایی کنیم سپاس بی پایان دارم. و بیش از همه وامدار مردم هوشمند ایران هستیم که فرصت چنین تجربه جدیدی را با رأی و شکیبایی خود فراهم کردند. شاد و سربلند باشید.»

نظر شما