شناسهٔ خبر: 67946902 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

پایان کار شورای راهبری دولت چهاردهم؛ گزینه‌های برتر به رئیس جمهور معرفی شدند

رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم از پایان فعالیت این شورا خبر داد و نوشت: بعد از گفت‌وگوهای تفصیلی و نظرخواهی مخفی، گزینه‌های برتر به رئیس جمهور معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد ظریف با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از پایان فعالیت شورای راهبری دولت چهاردهم پس از برگزاری ۳۰ جلسه خبر داد و تصریح کرد: شماری از جوانان، زنان توانا و شایستگانِ اقوام و مذاهب در میان گزینه‌های برتر معرفی شده، حضور دارند.

رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم نوشت: سلام. دیشب، دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳، آخرین جلسهٔ شورای راهبری برگزار شد و این شورا به کارش پایان داد. این شورا در بیش از ۳۰ جلسهٔ نیم‌روزی توانست برای هر کرسیِ کابینه پیشنهادهای کمیته‌ها و شخصیت‌های ملی به رئیس جمهور را ارزیابی شاخص‌محور کند و بعد از گفتگوهای تفصیلی و نظرخواهی مخفی گزینه‌های برتر را به رئیس جمهور معرفی کند.

وی افزود: به لطف خدا خروجی نهایی فرآیند پیشنهاد کابینه به رئیس جمهور در مجموع قابل دفاع و افتخار و همسو با راهبرد توافق‌گرا و عدالت‌خواهانهٔ دکتر پزشکیان شد و شورای راهبری از سلامت و کارآمدی گزینه‌های پیشنهادی به رئیس جمهور رضایت داشت. من و سایر اعضا همچنین بسیار خوشحال شدیم از این‌که در این فرآیند مشارکتی برای اغلب مسئولیت‌های هیئت دولت، نیروهای جوان توانا و زنان باصلاحیت متعددی شناسایی و معرفی شدند که بدون این سازوکار مشارکتی کشف نمی‌شدند.

ظریف با اشاره به اینکه در پیشنهادهای ارائه‌شده به رئیس جمهور شماری از این جوانان و زنان توانا و شایستگانِ اقوام و مذاهب نیز حضور دارند، اظهار داشت: بخشی از سرمایه‌های انسانیِ شناسایی‌شده در این فرآیند می‌توانند در مدیریت‌های دیگر نقش‌آفرینی کنند. به زودی گزارش جامع‌تری از فرآیند تقدیم خواهم کرد. حتما کار ما بی‌نقص نیست و انشاءالله با تدوین این کارزار فشرده سه هفته‌ای (که البته هنوز پایان نیافته و خبرسازی‌ها پیرامون معرفی یک یا چند نامزد نهایی کماکان بی‌پایه است) و مستندسازی آن، راه نقد، اصلاح و نهادینه شدن این روش شفاف و مشارکت‌جویانه آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: از اعضای شورای راهبری، رؤسا و دبیران کارگروه‌ها و رؤسا و اعضای کمیته‌ها که در این نوآوری شجاعانه جناب آقای دکتر پزشکیان ایثارگرانه مشارکت فرموند سپاسگزارم. همچنین از تمامی شخصیت‌های ملی، احزاب سیاسی، نخبگان، تشکل‌های جامعه مدنی و نهادهای دانشگاهی، صنفی و تخصصی که با معرفی نامزدهای توانمند ملی این فرآیند را معنا دار و فراگیر ساختند ممنونم.

رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم تاکید کرد: از نخبگان، به ویژه زنان و جوانانی که با ارائه سوابق و برنامه‌های خود اجازه دادند گوشه‌ای از توان‌مندی‌های سترگ انسانی کشور را شناسایی کنیم، سپاس بی‌پایان دارم و بیش از همه وامدار مردم هوشمند ایران هستیم که فرصت چنین تجربه‌ جدیدی را با رأی و شکیبایی خود فراهم کردند. شاد و سربلند باشید.

انتهای پیام/

نظر شما