شناسهٔ خبر: 67946802 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه اصفهان:

خون شهدا و نظام‌جمهوری اسلامی با چند یادداشت از بین نمی‌رود

مسئول کمیته شهدای دانشگاهی کنگره شهدای استان اصفهان و رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه روشنفکران غرب‌زده باوری به آزادی و حقوق بشر ندارند و تنها از این موارد استفاده ابزاری می‌کنند، گفت: خون شهدا این نظام را بارور کرده و با ۲ مقاله و یادداشت از بین نمی‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین هرسیج صبح امروز _سه‌شنبه نهم مرداد_ در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی کمیته شهدای دانشگاهی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان اظهار کرد: یکی‌از سنن الهی و قاعده‌های تخلف ناپذیر این است که اگر می‌خواهید قدرت بازدارندگی داشته باشید، راهی جز آمادگی خود ندارید.

وی ادامه داد: تجربه گرانقدر انقلاب اسلامی و دستاوردهایی که تاکنون داشتیم نشان‌دهنده آن است که زمانی که آمادگی داشتیم، به موفقیت دست یافتیم.

مسئول کمیته شهدای دانشگاهی کنگره شهدای استان اصفهان خاطرنشان کرد: هم‌دوست و دشمن بر این نکته باور دارند که در جمهوری اسلامی از نظر نظامی و سخت‌افزاری به قدرت بازدارندگی رسیدیم اما نکته قابل توجه این است که این امر کافی نیست و بر این اساس دشمن راهی جدید یعنی‌جنگ شناختی و ادراکی را به راه انداخته است.

هرسیج با بیان اینکه روشنفکران غرب‌زده باوری به آزادی و حقوق بشر ندارند و تنها از این موارد استفاده ابزاری می‌کنند، عنوان کرد: خون شهدا این نظام را بارور کرده و با ۲ مقاله و یادداشت از بین نمی‌رود و این موارد هیچ چیز جز استفاده ابزاری از حقوق بشر و آزادی نیست‌.

وی با تاکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی، جمهوریت را پذیرفته است، اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه‌ای که بر عهده داریم، مقابله‌با جنگ شناختی و ادراکی است و بر این اساس باید شبانه‌روزی برای جهاد تبیینی که رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند، تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه اصفهان عنوان کرد: نقطه قوت و نرم جمهوری اسلامی، ارزش‌هایی مانند ایثار و شهادت است که باید در بدنه جوانان و نوجوانان نفوذ پیدا کند و بر این اساس باید در افکار، اذهان و قلوب جوانان نفوذ پیدا کرد.

هرسیج بیان کرد: باید متناسب با جنگ شناختی‌، آمادگی فکری، ذهنی و فرهنگی را ایجاد کنیم.

در ادامه شاهین شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: با آغاز دولت شاید رئیسی موضوع کرونا اولین و مهم‌ترین اولویت‌های بود و پس از آن با اتفاقات سال ۱۴۰۱ مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه از مهر ۱۴۰۲ برخی اولویتکها را پیش بردیم‌تا به این روزها رسیدیم و بر این اساس با شرایط خاصی مواجه بودیم، افزود: باید شرایط به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا با تغییر و تحولات کاری بر زمین نماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اهمیت موضوع هنر خاطرنشان کرد: باید از فرصت ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود استفاده شود.

در ادامه علی‌اکبر کجباف رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان اظهار کرد: باید برای کار عملیاتی برنامه‌ریزی کرد و بر این‌اساس نحوره ورود، حضور و استمرار ارتباط دانشجویان با شهدا امری قابل توجه است.

در پایان نیز حجت‌الاسلام مهدی مستاجران مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان بیان کرد: یکی‌از مهم‌ترین اقدامات کار برای شهدای دانشجو است و در این راستا اساتید و مسئولان دانشگاه‌ها موظف به ارائه الگو به دانشجویان هستند.

نظر شما