شناسهٔ خبر: 67946794 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بهره برداری از ۵۰ کارخانه جدید در آذربایجان شرقی

تبریز- ایرنا- سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه توسعه صنایع در صدر اولویت های سرمایه گذاری بخش خصوصی است، گفت: در سه ماهه اول امسال ۵۰ کارخانه جدید در استان به بهره برداری رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، عبدالحمید سرتیپی روز سه شنبه بیان کرد: بر اساس پروانه های بهره برداری صادره در فصل بهار، اشتغالزایی کارخانه های بهره برداری شده ۷۳۵ نفر است.

وی ادامه داد: این تعداد واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیارد ریال، در گروه های صنعتی غذایی و آشامیدنی، منسوجات، شیمیایی، پلاستیک و لاستیک و صنایع فلزی تاسیس شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در بازه زمانی یاد شده ۵۵ واحد تولیدی نیز اقدام به توسعه وضعیت موجود کرده اند؛ اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۰ درصد افزایش یافته است.

سرتیپی گفت: برای توسعه این تعداد کارخانه، ۴۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز فراهم شده است.

سرپرست اداره کل صمت استان اضافه کرد: اقبال سرمایه گذاران برای توسعه وضعیت موجود صنایع در وضعیت مطلوب است و در مجموع سرمایه گذاری صنعتی در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چشمگیری دارد.

آذربایجان شرقی با بیش از چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی از قطب های اصلی کشور به شمار می رود و پیشینه فعالیت های صنعتی آن به بیش از نیم قرن قبل می رسد.

نظر شما