شناسهٔ خبر: 67946565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال مطالبات گندم کاران خراسان شمالی پرداخت شد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: تاکنون چهار هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال مطالبات گندمکاران استان پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

احمد نامور روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون کشاورزان استان بابت تحویل گندم به دولت ۲۰ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال مطالبه دارند.

وی افزود: کشاورزان استان تاکنون ۱۴۰ هزار و ۲۴۷ تن گندم مازاد بر مصرف خود را به قیمت تضمینی به دولت تحویل دادند که کار خرید این محصول ادامه دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با بیان اینکه ارزش گندم خریداری شده ۲۴ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال است افزود: این میزان گندم در قالب ۲۹ هزار و ۵۱۰ محموله از ۱۱ هزار و ۱۷۰ کشاورز خریداری شده است.

وی با اشاره به افزایش میزان خرید گندم در سال جاری گفت: میزان خرید گندم در مدت مشابه سال گذشته ۸۱ هزار و ۷۲۹ تن بود که بر این اساس امسال تاکنون ۵۸ هزار و ۵۱۷ تن بیشتر خریدرای شده است.

نامور با بیان اینکه اکنون تمامی مراکز در استان فعال است و عملیات خرید تضمینی گندم در آن انجام می شود خاطرنشان کرد: نرخ خرید تضمینی گندم امسال به ازای هر کیلوگرم از این محصول ۱۷۵ هزار ریال است و دولت تلاش دارد تا وجوه مربوط به خرید گندم در کوتاه‌ترین زمان به حساب این کشاورزان واریز شود.

نامور با بیان اینکه پیش بینی می شود، امسال گندم کاران استان بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول خود را به دولت تحویل دهند افزود: فرآیند پرداخت وجه گندم خریداری شده همانند سال های گذشته از سوی دولت تعیین و پس از تامین منابع مالی به حساب کشاورزان واریز می شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نظر شما