شناسهٔ خبر: 67945979 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول:

استان کرمانشاه ۵۲۷ هزار هکتار جنگل دارد

زهرا مرادی

رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه ۵۲۷ هزار و ۴۰۳ هکتار جنگل با تراکم‌های مختلف دارد.

صاحب‌خبر -

عبدالعلی جلیلیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نقش مهم جنگل‌های زاگرس در کشور، اظهار کرد: ناحیه رویشی زاگرس به عنوان یک دیواره سبز امنیت زیستی مناطق غربی و مرکزی کشور را تضمین می‌کند.

 وی با بیان اینکه ۴۰ درصد آب شیرین تولیدی در کشور از طریق نفوذ نزولات جوی در جنگل‌های زاگرس تامین می‌شود، گفت: اگر جنگلهای زاگرس نبودند و این حجم از آب شیرین کشور را تولید نمی‌کردند، خصوصا در شرایط فعلی که با بحران آب هم مواجه هستیم، با مشکلات بسیاری مواجه می‌شدیم.

 وی تاکید کرد: به جرات می‌توان گفت اگر جنگلهای زاگرس نبودند، محدوده زاگرس و نیز ناحیه مرکزی کشور غیرقابل سکونت می‌شد.

جلیلیان اشاره‌ای هم به نقش مهم جنگل‌های زاگرس در معیشت مردم منطقه داشت و گفت: ۲۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس در استان کرمانشاه بنه زار است که حدود ۶۰ هزار بهره‌بردار دارند که در قالب طرح‌های بهره‌برداری از این جنگل‌ها ارتزاق می‌کنند.

 وی سپس با تاکید بر اهمیت حفاظت از جنگل‌ها، اظهار کرد: مهمترین عامل در حفاظت از منابع جنگلی خود مردم و جوامع محلی ساکن در حاشیه جنگل‌ها هستند که باید نسبت به حفاظت از این منابع خدادادی حساس‌تر شوند.

 جلیلیان در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۵۲۷ هزار و ۴۰۳ هکتار جنگل با تراکم‌های مختلف دارد، گفت: حدود ۱۰۷ هزار هکتار از جنگل‌های استان پوشش متراکم جنگلی دارند و بقیه بیشتر در طبقه جنگل‌های نیمه متراکم قرار دارند.

جلیلیان با بیان اینکه جنگل‌های با پوشش متراکم استان عمدتا در منطقه اورامانات قرار دارند، گفت: در دیگر شهرستان‌های استان هم کم و بیش جنگل داریم، هرچند در شهرستان‌های غربی استان ذخیره گاه جنگلی محدود داریم.

انتهای پیام

نظر شما