شناسهٔ خبر: 67945401 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

در فاز بتا

نسخه تحت وب اپل‌مپس عرضه شد

ایتنا - اپل، که سال‌ها Maps را به یک اپ محدود کرده بود، اکنون ممکن است در تلاش باشد تا به رقابتی جدیتر با گوگل در این حوزه بپردازد. به عنوان مثال، گوگل مپس مدت‌هاست که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد بخشی از یک نقشه را در وب‌سایت‌ها بگنجانند.

صاحب‌خبر - نقشه‌های اپل (Apple Maps) در حال بسط یافتن به فراتر از اپ آن است. این سرویس، درست مانند گوگل‌مپس، اکنون در وب در دسترس قرار گرفته است، البته فعلاٌ در فرم بتا.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، این ابزار در حال حاضر محدودیت‌هایی دارد. دسترس‌پذیری آن برای مناطق مختلف متفاوت است و در ابتدا فقط به زبان انگلیسی در وب در دسترس است. کاربران می‌توانند از طریق مرورگرهای سافاری و کروم در Mac و آیپد به Apple Maps دسترسی داشته باشید. کاربران کامپیوترهای شخصی ویندوزی می‌توانند از طریق مرورگرهای کروم و اج از این سرویس بهره‌مند شوند.
 
اپل می‌گوید به مرور زمان این نسخه وب را به سایر زبان‌ها، دستگاه‌ها و مرورگرها گسترش می‌دهد، اما حداقل در حال حاضر، کاربران آیفون فقط امکان استفاده از اپ Maps را دارند.
 

نسخه وب Apple Maps شامل جهت‌ها؛ راهنماها؛ ساعات آغاز کار، نظرات کاربران و سایر اطلاعات مفید برای مشاغل؛ و قابلیت‌هایی مانند سفارش غذا است. اپل قابلیت‌های دیگری از جمله Look Around (که نسخه شبیه street View است) را در ماه‌های آینده اضافه خواهد کرد.
 
اپل، که سال‌ها Maps را به یک اپ محدود کرده بود، اکنون ممکن است در تلاش باشد تا به رقابتی جدیتر با گوگل در این حوزه بپردازد. به عنوان مثال، گوگل مپس مدت‌هاست که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد بخشی از یک نقشه را در وب‌سایت‌ها بگنجانند. اپل می‌گوید توسعه‌دهندگان قادر خواهند شد تا به نقشه‌های آن در وب لینک دهند تا راهنماهای جهتدار رانندگی، اطلاعات مکان‌ها و موارد دیگر را به کاربران خود ارائه دهند.
 
گسترش دادن خدمات به فراتر از اپ یک ایده هوشمندانه است و می‌تواند به Apple Maps کمک کند تا به کاربران بیشتری دست یابد. این شرکت همچنین چندین سال پیش شروع به ارائه نسخه تحت وب «اپل موزیک» کرده بود.
 

نظر شما