شناسهٔ خبر: 67944446 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

واکنش پاناما به انتخابات ونزوئلا/ تعلیق روابط دیپلماتیک به دلیل پیروزی مجدد مادورو

اقتصادنیوز: رئیس جمهور پاناما اعلام کرد که روابط دیپلماتیک این کشور با ونزوئلا قطع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  خوزه رائول مولینو رئیس جمهور پاناما در واکنش به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا و پیروزی مجدد نیکولاس مادورو روابط دیپلماتیک با این کشور را تعلیق و اعلام کرد که دیپلمات‌هایش از کاراکاس خارج می شوند. مولینو دوشنبه شب در یک کنفرانس خبری گفت: ما روابط دیپلماتیک خود را تا زمان بازنگری کامل در نتایج و سامانه‌های رایانه‌ای رای‌گیری تعلیق می‌کنیم.

وی افزود که خروج پرسنل دیپلماتیک از کشورها معمولا حدود ۷۲ ساعت انجام خواهد شد اما تصمیم‌گیری نهایی با وزارت خارجه پاناما است که چه اقدامی مناسب خواهد بود.

پاناما از جمله کشورهایی در آمریکایی لاتین است که خواستار برگزاری نشست شورای دائم «سازمان کشورهای آمریکایی» درباره انتخابات ونزوئلا شده است.

شورای انتخابات ونزوئلا دوشنبه شب مادورو را پیروز نهایی انتخابات اعلام کرد. آلویس آموروسو از اعضای شورای انتخابات تاکید کرد که اکثریت مردم ونزوئلا مادورو را برای دوره ریاست جمهوری ۲۰۳۱-۲۰۲۵ انتخاب کردند.

ایران، روسیه، کوبا، نیکاراگوئه، بولیوی و هندوراس از جمله کشورهایی هستند که پیروزی مادورو در این انتخابات را تبریک گفتند.

اما آمریکا و متحدانش در نتایج انتخابات ونزوئلا ابراز تردید کردند. آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: ما نگرانی جدی داریم که نتیجه اعلام شده، منعکس‌کننده اراده یا آرای مردم ونزوئلا نباشد.

همچنین بر اساس بیانیه مشترکی که توسط وزارت خارجه آرژانتین منتشر شد، آرژانتین، کاستاریکا، اکوادور، گواتمالا، پاناما، پاراگوئه، پرو، جمهوری دومینیکن و اوروگوئه «خواستار بازنگری کامل در نتایج انتخابات با حضور ناظران مستقل انتخاباتی» شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما