شناسهٔ خبر: 67944045 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل سازمان ملل از مردم ونزوئلا برای شرکت در انتخابات قدردانی کرد

نیویورک – ایرنا- استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل  از مردم ونزوئلا به خاطرعزمشان برای شرکت مسالمت آمیز در انتخابات ریاست جمهوری این کشور قدردانی می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: ما به اعلام مقامات انتخاباتی و همچنین نگرانی های ابراز شده توسط بازیگران سیاسی و اعضای جامعه بین المللی توجه کرده ایم. دبیرکل سازمان ملل خواستار شفافیت کامل و تشویق به انتشار به موقع نتایج انتخابات و تفکیک مراکز رای گیری است.

دوجاریک افزود: دبیرکل سازمان ملل معتقد است که تمام اختلافات انتخاباتی به صورت مسالمت آمیز حل و فصل خواهد شد و از همه رهبران سیاسی ونزوئلا و حامیان آنها می خواهد که آرامش را حفظ کنند.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: دبیرکل سازمان ملل یادآوری می کند که مقامات انتخاباتی باید کار خود را مستقل و بدون مداخله انجام دهند تا بتوانند آزادانه اراده مردم ونزوئلا را تضمین کنند.

«نیکلاس مادورو موروس» برای شش سال آینده (۲۰۳۱-۲۰۲۵) بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهوری ونزوئلا برگزیده شد و پیروزی او موجی از واکنش‌های جهانی  تا پیام‌های تبریک شماری کشورهای آمریکای لاتین را به همراه داشت.

به گزارش ایرنا، میزان مشارکت در انتخابات ۲۸ ژوئیه/ هفتم مرداد،  ونزوئلا ۵۹ درصد بود و بر اساس شمارش ۸۰ درصد آرا، نیکلاس مادورو ۵۱.۲ درصد آرا را به دست آورد و رقیب او، ادموندو گونزالس نامزد ائتلاف اصلی اپوزیسیون با کسب ۴۴.۲ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت.

نظر شما