شناسهٔ خبر: 67940958 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

لوکاشنکو و پوتین برای حل تمام «مسائل مشکل‌ساز» تا پاییز امسال توافق کردند

«الکساندر لوکاشنکو» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور بلاروس و روسیه، توافق کردند تا قبل از نشست شورای عالی اتحادیه روسیه و بلاروس در پاییز، «همه مسائل مشکل‌ساز» در سطح شورا‌های امنیت و دولت‌هایشان را حل و فصل کنند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: الکساندر لوکاشنکو در نشستی درباره مسائل بین‌المللی گفت: پاییز امسال در آستانه بیست و پنجمین سالگرد توافق تشکیل «اتحادیه روسیه و بلاروس»، همه رویداد‌های مهم از جمله نشست شورای وزیران و شورای عالی دولتی به میزبانی مینسک برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، رئیس‌جمهوری بلاروس افزود: با رئیس‌جمهور روسیه توافق کردیم که همه مسائل مشکل‌ساز باید تا آن زمان حل شود، چه در سطح شورا‌های امنیت و چه در سطح دولت‌ها.

به گفته لوکاشنکو، همه مسائل باید پیش از سه ماه آخر سال جاری میلادی حل و فصل شود.

وی خاطرنشان کرد که روسیه پذیرای همکاری است و این موضوع، این امکان را برای بلاروس فراهم می‌کند تا به صنعت فضایی، انرژی هسته‌ای و دیگر حوزه‌های جدید وارد شود.

بر اساس این گزارش، در پی آغاز جنگ در اوکراین، ولادیمیر پوتین و الکساندر لوکاشنکو سال گذشته برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای در خاک بلاروس توافق کردند و روسیه تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را در این کشور که هم مرز با اوکراین، لهستان، لتونی و لیتوانی است، مستقر کرد.

مسکو در عین حال تاکید کرده است که تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی مستقر در بلاروس تحت کنترل ارتش روسیه قرار دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما