شناسهٔ خبر: 67940677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی مازندران:

۴ میلیون و ۸۰۰ هزار خدمت دامپزشکی مازندران در قالب مبارزه با بیماری‌های دامی انجام شد

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: از ابتدای سال تا به الان چهار میلیون و ۸۰۰ هزار خدمت در قالب مبارزه با بیماری‌های دامی در سطح استان ارائه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حمزه آقاپور کاظمی عصر امروز_دوشنبه هشتم مرداد_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای مبارزه با بیماری‌های دامی این سازمان اجرای طرح‌های مختلف در سه قالب از ابتدای سال‌جاری آغاز کرده، اظهار کرد: این سه طرح در قالب واکسیناسیون دولتی، اجرای طرح‌های توسعه واکسیناسیون دامی و اردوهای جهادی دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های توسعه واکسیناسیون دامی به بخش خصوصی واگذار شد تا به اجرا درآید، افزود: از ابتدای سال به امروز چهار میلیون و ۸۰۰ هزار خدمت در قالب مبارزه با بیماری‌های دامی در سطح استان ارائه شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران عنوان کرد: در حوزه دام سبک حدود سه میلیون و ۵۰ هزار رأس دام واکسیناسیون انجام شد.

وی در حوزه دام سنگین نیز واکسیناسیون ۴۹ هزار و ۵۰۰ رأس دام در این بازده زمانی بیان کرد و گفت: در حوزه سمپاشی در بخش دام سبک ۲۶۳ هزار دام و در حوزه دام سنگین ۳۴ هزار رأس دام انجام شد؛ ۶۷۰ هزار مترمربع از جایگاه‌های نگهداری دام سمپاشی مورد نیاز صورت گرفت.

آقاپور کاظمی گفت: در حوزه تب برفکی نیز حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار رأس دام از ابتدای سال تا به الان برنامه‌ریزی کردیم تا با شروع طرح این واکسیناسیون انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با جلسات و پیگیری‌های لازم از استانداری واکسیناسیون این طرح تهیه شده و بخشی از انعقاد قرارداد انجام و با پیگیری شهرستان‌ها و هماهنگی‌های دهیاری‌ها و بخشداری‌ها و روستاییان این طرح به اجرا درآید.

نظر شما