شناسهٔ خبر: 67940371 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نکات مهم بیانیه مشترک مجمع شهرها و شهرداران بریکس پلاس چه بود؟

در بیانیه نخستین نشست شهرداران شهرهای بریکس پلاس که با حضور بیش از ۲۰۰ تن از شهرداران، معاونین شهردار، رئیس و اعضای شوراها و پارلمان‌های شهری در شهر کازان روسیه برگزار شد، نکات مهمی مطرح شد تا چراغ راهی برای ادامه مسیر این مجمع باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در راستای ریاست فدراسیون روسیه بر سازمان بریکس در سال ۲۰۲۴، نخستین نشست شهرداران شهرهای بریکس پلاس با حضور بیش از ۲۰۰ تن از شهرداران، معاونین شهردار، رئیس و اعضای شوراها و پارلمان‌های شهری، مدیران و کارشناسان ۶۰ شهر از ۲۰ کشور عضو و مهمان در شهر کازان روسیه برگزار شد.

در پایان این نشست بیانیه مشترک مجمع شهرها و شهرداران بریکس پلاس قرائت شد که مهمترین نکات آن به شرح زیر است:

«شرکت کنندگان در این مجمع بیانیه مشترک را پذیرفتند و ایلسور متشین، شهردار کازان را به‌عنوان رئیس انجمن برای دوره تشکیل آن انتخاب کردند؛ در این نشست نمایندگان شهرهای مختلف دیدگاه خود را در مورد کار این مجمع به اشتراک گذاشتند و از مقامات جمهوری تاتارستان برای ابتکار ایجاد مجمع تشکر کردند.

ترویج توسعه پایدار شهرها و شهرداری‌ها تضمین رفاه ساکنان از اهداف اصلی این مجمع است؛ تلاش ما برای تقویت همکاری‌های اجتماعی - اقتصادی، تبادل تجربیات و انتقال بهترین شیوه‌ها در حوزه مدیریت شهری است. ما مجدد بر قصد خود برای توسعه مشارکت بین شهرها و شهرداری‌های کشورهایمان بر اساس احترام اعتماد و درک متقابل تاکید می‌کنیم.

این سند همچنین بر تمایل شرکت‌کنندگان به همکاری برای حل مشکلات مشترک از جمله پایداری محیط زیست تبادل فرهنگی توسعه زیر ساختی حفاظت اجتماعی و تبادل بهترین شیوه‌ها تاکید می‌کند.

قرار شد تا در نشست بعدی مجمع شهرها و شهرداران بریکس پلاس بندهای دیگری به این بیانیه اضافه شود.

رهبری سازمان باید توسط نمایندگان مقامات محلی اتحادیه شهرها و شهرداری‌های کشورهای بریکس پلاس به صورت چرخشی مشابه بریکس انتخاب شود.

به گفته شهردار کازان، تصمیم گرفته شد که مقر این سازمان در کازان و دبی مستقر شود، البته جامعه بین الملل از روش استقرار دفتر ریاست اجرایی در چندین شهر در کشورهای مختلف استفاده می‌کند؛ دبی یکی از قطب‌هایی است که از نظر جغرافیایی برای بسیاری از کشورها مناسب است که این موضوع به حل سریع انواع مختلف مشکلات کمک می‌کند.»

نظر شما