شناسهٔ خبر: 67940016 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادستان شیروان در خصوص تبعات قانونی آلایندگی منابع آبی هشدار داد

بجنورد-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب شیروان در خصوص تبعات مخرب ناشی از تداوم آلایندگی منابع آبی و محیط زیست گیاهی و جانوری و تهدید علیه بهداشت عمومی در بخش‌هایی از رودخانه اترک به مسؤولان ذی ربط هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان خراسان شمالی، سیدهاشم خوشخوی آزاد روز دوشنبه با اشاره به بررسی گزارش دریافتی از اداره محیط زیست شیروان و ورود مدعی العموم و بازدید میدانی از یکی از مبادی خروجی فاضلاب خام و تصفیه نشده به بخش هایی از رودخانه اترک واقع در محدوده و امتداد جاده شیروان -گرزو آخرین وضعیت را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: به نظر می رسد در سایه عدم اعمال مدیریت صحیح و کارآمد و عدم نظارت های دقیق و کافی، آب فاضلاب منازل بدون تصفیه و دارای آلایندگی در رودخانه اترک رها شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شیروان اضافه کرد: نکته قابل تأمل این است که این آب غیربهداشتی توسط کشاورزان برای آبیاری محصولات باغی و زراعی مورد استفاده قرار می گیرد و این امر علاوه بر آثار زیانباری که برای سلامت شهروندان به همراه دارد از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی نیز به شمار می رود.

وی با اشاره به ضرب الأجل یک هفته ای به شرکت آب و فاضلاب در خصوص رفع مشکلات یاد شده و جلوگیری از رها سازی فاضلاب به رودخانه درباره پیامدهای احتمالی به مسؤولان ذی ربط هشدار داد.

خوشخوی آزاد ادامه داد: سلامت شهروندان خط قرمز دستگاه قضایی است. لذا افرادی که در این راستا مرتکب هر گونه ترک فعل، قصور یا تقصیر شده اند، برابر مقررات تحت تعقیب کیفری قرار می گیرند و سایر اشخاص حقیقی نیز در خصوص رفتارهای مخاطره آمیز خود دارای مسئولیت هستند و بر اساس موازین قانونی باید پاسخگو باشند.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

نظر شما