شناسهٔ خبر: 67939855 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شیوع فلج اطفال در غزه به دلیل فروپاشی نظام بهداشتی

تهران- ایرنا- وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، اعلام کرد که فلج اطفال در این منطقه به دلیل فروپاشی نظام بهداشتی و درمانی شیوع یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز (دوشنبه) تأکید کرد شیوع فلج اطفال، تهدیدی برای اهالی نوار غزه و کشورهای مجاور و همچنین شکست برنامه های ریشه کنی فلج اطفال است.

از طرفی، امروز صبح نیز «آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی» (آنروا) درباره کمبود آب آشامیدنی و وضعیت بحرانی سیستم فاضلاب و شیوع عفونت‌های پوستی در نوار غزه هشدار داد.

آنروا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه در شرایط غیرانسانی زندگی می‌کنند تا جایی که دسترسی به آب بسیار محدود شده و وضعیت سیستم فاضلاب نیز بحرانی است و این امر منجر به افزایش عفونت‌های پوستی و بیماری‌های دیگر می‌شود.

این آژانس تاکید کرد: نوار غزه نیاز به کمک‌های انسانی بیشتر و ارسال منظم سوخت برای فراهم کردن آب تمیز است. این منطقه همچنین به لوازم بهداشتی از جمله صابون نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته تاکنون، تجاوز گسترده و بی سابقه ای را به نوار غزه آغاز کرده است که در نتیجه حملات وحشیانه زمینی، دریایی و هوایی این رژیم، بیش از ۳۹ هزار تن شهید و ده ها هزار تن دیگر زخمی شده اند.

با گذشت بیش از ۹ ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود ۱۰ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما