شناسهٔ خبر: 67937298 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

دریافت وجه هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی ممنوع

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰ جلسه ملی پروژه مهر در وزارت آموزش و پرورش برگزار شده است گفت: رویکرد این پروژه راهبری و نظارت، رویکرد تحولی، رویکرد انسجام و هماهنگی، رویکرد شایسته‌گزینی، رویکرد پویایی و انعطاف‌پذیری و رویکرد مشارکتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدمجتبی هاشمی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه پروژه مهر برنامه سالیانه است گفت: این پروژه راهبری و نظارتی است و در طول سال تحصیلی اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه در فصل تابستان این پروژه به صورت یک اولویت شکل می‌گیرد افزود: باید بدانیم در ۷۳۴ منطقه آموزش و پرورش از نظر آماده‌سازی برای مهر چه اتفاقاتی در حوزه‌های مختلف سخت‌ و نرم‌افزاری رخ می‌دهد.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت نام مدارس بخشی از پروژه مهر است‌ ادامه داد: ۹ کارگروه تشکیل شده و هر کارگروه وظایف مشخصی را بر عهده دارد؛ بخش مهمی از فرآیندها باید قبل از شروع سال تحصیلی انجام شود.
هاشمی با بیان اینکه فضای فیزیکی یکی از مهمترین پروژه‌های مهر است گفت: این بخش با مدیریت حوزه نوسازی مدارس انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه کارهای خوبی در سال‌های گذشته انجام شده است افزود: برای مهرماه امسال ۱۴۹۱ پروژه آموزشی و پرورشی جدید تعریف کرده‌ایم که شامل ۶۸۶۰ کلاس درس و یک میلیون و ۶۶ هزار و ۸۶۱ مترمربع است که در مهرماه تقدیم دانش‌آموزان می‌شود.
هاشمی با بیان اینکه بحث تولید و توزیع کتب درسی یکی دیگر از پروژه‌های مهم است گفت: ثبت و سفارش و توزیع کتب درسی کار بسیار بزرگی است.
وی با بیان اینکه ۱۵۵ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۲۶۵ جلد کتاب درسی برای سال تحصیلی آینده سفارش چاپ داده می‌شود افزود: ۷۶.۴۵ درصد تاکنون ثبت سفارش انجام شده است. 
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع به زودی ابلاغ خواهد شد ادامه داد: در حوزه نظارت بر ثبت‌نام مسائل مرتبط با آن قواعد و مقرراتی دارد که پس از ابلاغ این قواعد سامانه‌ای وجود دارد که کار از طریق آن اجرایی می‌شود.
هاشمی با بیان اینکه امسال ثبت‌نام میان پایه‌ها پس از اعلام نتایج در پایه‌ بالاتر انجام شد گفت: با این کار از ۱۲ میلیون رفت و آمد والدین جلوگیری شد.
وی با بیان اینکه نظارت‌ها به‌صورت ستادی نیست بلکه به‌صورت منطقه‌ای و پایین‌تر انجام می‌شود افزود: در ۸ استان‌ بزرگ، نمایندگانی به عنوان نماینده وزیر ابلاغ گرفته‌اند تا کار در حوزه‌های مختلف به خوبی پیش رود.
مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بخشی از نظارت‌ها به صورت میدانی است ادامه داد: گزارش‌های مردمی در حوزه ارزیابی عملکرد رسیدگی می‌شود.
هاشمی با بیان اینکه هرگونه دریافت وجه هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی ممنوع است اظهار کرد: تاکنون ۴۲۰۰ شکایت در سامانه وزارت آموزش و پرورش ثبت شده است که بیشترین شکایت در حوزه ثبت‌نام بحث دریافت وجه و محدوده‌بندی جغرافیایی بوده است.

نظر شما