شناسهٔ خبر: 67935967 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

رضایت فیفا از حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) درباره ورود بانوان به ورزشگاه‌ها در ایران در بیانیه‌ای به نکاتی اشاره کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

، ماجرای ورود زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات فوتبال از مدت‌ها قبل مطرح بود. بعد از ایرادهایی که فدراسیون جهانی فوتبال به این مسئله گرفت و رایزنی‌های صورت گرفته، در نهایت از ابتدای فصل گذشته در اکثر ورزشگاه‌های ایران زنان تماشاگر وارد شدند و مسابقات را از نزدیک نظاره کردند.

اگرچه هنوز در برخی استان‌ها و ورزشگاه‌ها مشکل ورود زنان ایرانی به‌طور کامل حل نشده، اما فدراسیون جهانی نسبت به اقدامات صورت گرفته ابراز رضایت کرده است.

فیفا در این خصوص بیانیه‌ای صادر و اعلام کرده که اقدامات صورت گرفته از سوی این نهاد باعث ورود زنان ایرانی به ورزشگاه‌ها شده است.

فیفا در این بیانیه اعلام کرده است: «از سال ۲۰۱۸ شاهد ورود بانوان در مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بودیم و در ادامه در مسابقات لیگ در تهران و در نهایت در سراسر ایران اکنون شاهد حضور بانوان هستیم. طبق آخرین گزارش‌ها، در فصل گذشته در نزدیک به نیمی از مسابقات لیگ برتر ایران و ورزشگاه‌ها شاهد حضور بانوان بودیم.»

فدراسیون جهانی در بخش بعدی بیانیه خود آورده است: «گفت‌وگو با فدراسیون فوتبال ایران و مقامات ادامه دارد. این موضوع به طور مرتب در گفت‌وگوهای فیفا با فدراسیون فوتبال ایران در همه سطوح مطرح می‌شود.»

فیفا در پایان نوشته است: «گفت‌وگوی ما با فدراسیون فوتبال ایران در سال‌های گذشته سازنده بوده است و فدراسیون بسیاری از تعهدات خود را انجام داده و به تدریج دسترسی بانوان به ورزشگاه‌های سراسر کشور را بهبود بخشیده است.»

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما