شناسهٔ خبر: 67935855 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ادعای گراهام درباره برنامه هسته‌ای ایران با چاشنی انتخاباتی

فارس

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا لیندسی گراهام در ادعایی جدید علیه ایران گفت که تهران ممکن است در ماه‌های باقیمانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، به سرعت به سمت سلاح هسته‌ای پیش برود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سناتور جمهوری‌خواه و تندروی آمریکایی لیندسی گراهام امروز یکشنبه مدعی شد «شکست بزرگ» رئیس‌جمهور آمریکا و معاون او کامالا هریس که قرار است جانشین او و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر شود، می‌تواند در چند ماه باقیمانده به این انتخابات، باعث تولید سلاح هسته‌ای توسط ایران شود.

او در برنامه شبکه سی‌بی‌اس مدعی شد که سنا هفته گذشته گزارشی «بهت‌آور» درباره وضعیت برنامه هسته‌ای ایران از مدیر اطلاعات ملی آمریکا دریافت کرد.

گراهام ادعا کرد «آنچه من را بیش از هر چیزی نگران می‌کند، با سرعت پیش رفتن به سوی سلاح هسته‌ای است. بسیار نگرانم که نه تنها جبهه دومی [در جنگ اسرائیل] باز شود، بلکه می‌توانند از این سه یا چهار ماه قبل از انتخابات ما برای حرکت سریع به سوی سلاح هسته‌ای استفاده کنند؛ و ما باید به آن‌ها اخطار بدهیم. این نمی‌تواند اتفاق بیفتد».

اوایل این ماه هم وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن ادعاهایی را در باره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مطرح کرد و گفت که برجام «زمان گریز هسته‌ای» ایران را به حدود یک سال رسانده بود، اما این زمان اکنون به دو تا سه هفته رسیده است.

اما در حالی که بلینکن خروج آمریکا از برجام را مقصر دانسته بود، گراهام، بایدن و هریس را مقصر خواند و گفت آن‌ها ایران را توانمند کرده‌اند و اسرائیل بهای آن را می‌پردازد.

او همچنین با اشاره به حمله اخیر به «مجدل شمس» در بلندی‌های جولان که اسرائیل مدعی است توسط حزب‌الله انجام شد، ادعا کرد که اگر ایران به خاطر حملات «نیابتی‌هایش» پاسخگو قرار داده نشود، حملات ادامه خواهد یافت.

گراهام در گزافه‌گویی جدید خود علیه ایران گفت که «تا زمانی که ایرانی‌ها باور نکنند که ضربه خواهند خورد، که ما شروع به قرار دادن پالایشگاه‌های نفت آن‌ها در فهرست هدف می‌کنیم» حملات بیشتری انجام خواهد شد.

نظر شما