شناسهٔ خبر: 67935531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از یک میلیون بوشهری از مزیت‌های تعاونی مرزنشینان بهره‌مند شدند بیش از یک میلیون بوشهری از مزیت‌های تعاونی مرزنشینان بهره‌مند شدند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مرزنشینان هم‌استانی از مزیت‌های متنوع تعاونی مرزنشینی بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

باستین اظهار کرد: شمار مشمولان استفاده از مزایای تعاونی‌های مرزنشینان استان بوشهر تا سال گذشته ۴۰۰ هزار نفر بود که با پیگیری انجام شده و مصوبات در سطح ملی به ویژه سازمان توسعه تجارت و وزارت صمت تعداد اعضای تعاونی مرزنشینان استان بوشهر با افزایش سه برابری به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی بیان کرد: در طرح تعاونی مرزنشینی واردات کالاهای اساسی و مواد غذایی از طریق تعاونی‌های مرزنشینان مشمول بخشودگی عوارض گمرکی به‌صورت کامل است و سایر کالاها مانند لوازم خانگی با پرداخت ۵۰ درصد عوارض سود بازرگانی ترخیص می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تصریح کرد: مصرف مستقیم کالاهای وارداتی تعاونی مرزنشینان بر اساس اعلام نیازها از سوی اصناف و اعضای تعاونی‌ها با اولویت در اختیار مردم استان بوشهر قرار می‌گیرد.

باستین ادامه داد: سایر کالاها به‌منظور حداکثرسازی سود تعاونی‌ها و استفاده در راستای افزایش واردات کالاها، می‌تواند با پرداخت کامل سود و عوارض دولتی آن به خارج از استان بوشهر منتقل و عرضه شود.

وی افزود: همچنین مصوب شده برای رفع آسیب‌ها و مشکلات حوزه تعاونی مرزنشینان، کمیته کارشناسی تشکیل و نسبت به ارائه پیشنهادات بهبود عملکرد این تعاونی‌ها اقدام شود.

وی ادامه داد: عضوگیری افراد جدید در تعاونی مرزنشینان استان بوشهر و برگزاری انتخابات تعاونی مرزنشینان و مجمع عمومی جدید و جذب افراد خبره و توانمند از دیگر مصوبه‌های امروز نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان بوشهر است.

نظر شما