شناسهٔ خبر: 67934954 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

بهسازی جاده شرق دریای خزر برای گسترش ارتباط با آسیای میانه در دست پیگیری است

صاحب‌خبر -

طرح بهسازی و ساخت جاده ای از کرانه دریای خزر منتهی به اینچه برون و امتداد آن تا مرز کشور قزاقستان با همراهی ترکمنستان در دست پیگیری قرار دارد.

بهسازی جاده شرق دریای خزر برای گسترش ارتباط با آسیای میانه در دست پیگیری است
تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: طرح بهسازی و ساخت جاده ای از کرانه دریای خزر منتهی به اینچه برون و امتداد آن تا مرز کشور قزاقستان با همراهی ترکمنستان در دست پیگیری قرار دارد که نتیجه اجرای آن، استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت پایانه مرزی اینچه برون برای بهبود مراودات تجاری با آسیای میانه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عادل مصدقی اظهار کرد: اجرای این طرح با برگزاری نشست متعدد مسوولان گلستانی با طرف ترکمنستان و تعاملات سازنده با این کشور شتاب گرفته است.

مصدقی ادامه داد: همچنین توجه به گسترش ظرفیت های سالن ترانزیت و مدیریت و فضای توقفگاه ۲۵ هزار متر مربعی پایانه مرزی اینچه برون از جمله اقداماتی است که بر توسعه آن برای عبور محموله های ترانزیت با همکاری کشور همسایه ترکمنستان تاکید داریم.

وی افزود: نگهداری و بهسازی تاسیسات موجود، توجه به معماری و تغییر ساختار و سالن مسافربری و بهسازی آن با مساحت بیش از هزار و ۶۰۰ متر مربع در ۲ طبقه و ۲ سالن مجز و درب ورودی و خروجی مسافرین، مراحل پایانی خود را طی می کند.

مصدقی خاطرنشان کرد: با توجه به تامین زیرساخت های پایانه مرزی اینچه برون، عملکرد سال قبل تردد ناوگان جاده ای از این پایانه ۳۸ هزار و ۵۵ تردد کامیون بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تردد بیش از ۴۲ درصد رشد داشت.

به گفته وی بیش از ۲۱ درصد این ترددها سهم ترانزیت عبوری ( ورودی و خروجی ) از مرز اینچه برون است.

مصدقی افزود: بیش از ۹۰ درصد ناوگان در حال تردد پایانه مرزی اینچه برون مربوط به کشورهای ایران، ترکمنستان و ترکیه بوده و از آلمان، سوئیس، لهستان و بلغارستان نیز تردد کامیون در این منطقه ثبت شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان تاکید کرد: ادامه روند تعامل و همکاری میان دوطرف برای افزایش تردد کامیون در پایانه مرزی اینچه برون، می تواند اثرات خوبی و پرثمری را برای منطقه مشترک ایران و ترکمنستان در مرز اینچه برون داشته باشد.

پایانه مرزی اینچه برون به عنوان تنها گذرگاه بین المللی زمینی به خاک ترکمنستان در استان گلستان است که در حدود ۱۰ کیلومتری شهر مرزی اینچه برون از توابع شهرستان گنبدکاووس و در ۷۵ کیلومتری گرگان مرکز استان استان گلستان قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما