شناسهٔ خبر: 67934722 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هشدار مسافرتی غرب با ادعای تشدید تنش میان تل‌آویو و حزب‌الله!

مهر

آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه به همراه شماری از کشورهای غربی با ادعای تشدید مخاطرات ناشی از وقوع جنگ احتمالی بین تل‌آویو و حزب‌الله، از شهروندان‌شان خواستند تا فورا لبنان ترک کنند!

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، منابع خبری اعلام کردند که در بحبوحه تشدید تنش‌ها، کشورهای غربی و حامیان رژیم صهیونیستی از شهروندان خود در لبنان خواسته‌اند تا بلافاصله این کشور را ترک کنند.

به غیر از آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه، کشورهای هلند، کانادا ایرلند، مقدونیه شمالی، نروژ، سوئد، بلژیک، دانمارک، استرالیا و ایتالیا برای شهروندان خود در بیرون هشدار مسافرتی صادر کرده و از آنها خواسته‌اند تا بلافاصله نسبت به ترک لبنان اقدام کنند.

همچنین سفارت عربستان سعودی در بیروت نیز از شهروندانش خواست تا فوراً لبنان را ترک کنند و در بخشی از بیانیه خود بر لزوم حفظ تماس با این سفارتخانه در صورت بروز موقعیت اضطراری تاکید کرد.

استرالیا با اشاره به «شرایط امنیتی به شدت متلاطم در لبنان، به شهروندانش اکیداً دباره سفر به این کشور هشدار داده است.»

وزارت خارجه هلند در بخشی از پیامی که در ایکس منتشر کرده، به شهروندان خود توصیه کرده است که از سفر به لبنان خودداری کنند و از اتباع این کشور که هم‌اکنون در این کشور حضور دارند نیز خواست تا زمانی که پروازهای تجاری فعال هستند، لبنان را ترک کنند.

برخی شرکت های هواپیمایی اروپایی نیز پروازهای خود را به فرودگاه بیروت به حال تعلیق درآورده اند.

گفتنی است منطقه مجدل شمس در بلندی‌های اشغالی جولان شامگاه شنبه هدف حمله موشکی قرار گرفت. این حمله منجر به کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

در پی این حمله، رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند، اما «محمد عفیف» مسئول روابط عمومی حزب‌الله لبنان اعلام کرد که حزب‌الله قاطعانه حمله به شهرک صهیونیست‌نشین «مجدل شمس» را تکذیب می‌کند.

عفیف تاکید کرد: ما قاطعانه ادعاهای برخی رسانه‌های دشمن در خصوص حمله به مجدل شمس در جولان اشغالی را تکذیب می‌کنیم.

وی افزود: تاکید می‌کنیم که مقاومت به هیچ وجه به این حادثه ارتباطی ندارد و قاطعانه تمامی ادعاهای دروغ در این خصوص را تکذیب می‌کنیم.

نظر شما