شناسهٔ خبر: 67934638 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

دور کُند نام‌نویسی زائران اربعین در سامانه سماح

با وجود اینکه نام‌نویسی از متقاضیان اربعین در سامانه سماح امسال زودتر از سال‌های گذشته آغاز شد، تعداد متقاضیان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، «تعداد زائران متقاضی زیارت اربعین در سامانه سماح به ۵۲۰ هزار نفر رسید.» این را دبیر کمیته ثبت‌نام ستاد اربعین حمیدرضا محمدی می‌گوید.با گذشت ۲۲ روز از آغاز نام‌نویسی اربعین، تعداد زائرانی که در سامانه سماح نام‌‍نویسی کرده‌اند، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کمتر شده است. ستاد اربعین پیش‌بینی حضور ۵ میلیون ایرانی در اربعین امسال را کرده است. رئیس ستاد اربعین سیدمجید میراحمدی می‌گوید که «بیشتر زائران از ابتدای ماه صفر ثبت‌نام می‌کنند.»
 
سال گذشته تا این مدت حدود ۶۰۰ هزار نفر در سماح ثبت‌نام کرده بودند و در نهایت از بیش از ۴ میلیون نفر، حدود ۳ میلیون نفر در سماح نام‌نویسی کردند. امسال نام‌نویسی زودتر از گذشته (حدود ۵۰ روز قبل از اربعین) آغاز شده است.
 
سال گذشته حداکثر قیمت بیمه اربعین ۵۵ هزار تومان بود. این در حالی است که این مبلغ به ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. «پرداخت بیمه برای ثبت‌نام در سماح الزامی است.»

نظر شما