شناسهٔ خبر: 67934572 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

چرا مهر ماه برای رزرو تور مشهد، از هر نظر بهتر از شهریور است؟

تورهای مشهد در ماه مهر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی بوده که در این ماه فرصت سفر به مشهد را دارند؛ چراکه در مهر ماه، به علت شروع سال تحصیلی، شاهد کاهش تقاضا برای سفر به مشهد هستیم؛ از این رو قیمت محل‌های اقامتی و بلیط پروازها و قطارها به منظور تکمیل ظرفیت کاهش می‌یابند. همچنین شهر مشهد در ماه مهر آب‌وهوای مطلوبی داشته و شما علاوه‌بر زیارت، می‌توانید از مکان‌های گردشگری آن دیدن کنید.

صاحب‌خبر -

نقش شروع سال تحصیلی بر تقاضای رزرو تور مشهد در ماه مهر

در اغلب روزهای ماه مهر افراد کمتری به قصد سفر به مشهد اقدام به تهیه تور مشهد لحظه آخری می‌کنند؛ اما در مناسبت‌های مذهبی مهرماه، تعداد متقاضیان تور مشهد به شکل چشم‌گیری بالا می‌رود؛ بنابراین، از نظر قیمت تور، تفاوتی میان این دو روز با شهریور ماه دیده نمی‌شود و قیمت رزرو تور در این دو روز در مقایسه با دیگر روزهای مهر ماه ده تا بیست درصد بالاتر است. در دیگر روزهای ماه مهر شما می‌توانید ارزان‌ترین تور مشهد را خریداری کنید؛ چراکه در این ماه، با توجه به شروع سال تحصیلی، تعداد متقاضیان رزرو تور مشهد به طرز چشم‌گیری کاهش می‌یابد.

با شروع سال تحصیلی، تعداد بسیاری از مسافران مشهد به علت تحصیل فرزندان نمی‌توانند به مشهد سفر کنند؛ از این رو، شاهد کاهش قیمت هتل‌ها، بلیط پروازها و بلیط قطارها هستیم تا تکمیل ظرفیت میهمانان به صورت کامل انجام گیرد. زمانی که تعداد مسافران کاهش یابند، اقامتگاه‌ها و وسایل نقلیه جهت تکمیل ظرفیت با یکدیگر رقابت می‌کنند و همین مسئله می‌تواند از هزینه رزرو تور مشهد بکاهد.

شرایط آب و هوایی مشهد در مهر ماه

در فصل تابستان دمای این شهر، ۳۸ درجه سانتی‌گراد محاسبه می‌شود؛ اما در ماه مهر، آب‌وهوا به طرف خنکی رفته و بین ۷ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد متغیر است. با توجه به دمای متعادل و هوای آفتابی مشهد در ماه مهر، این ماه گزینه مناسبی برای سفر محسوب می‌شود؛ بنابراین، در صورتی که با کودک خردسال یا سالمند سفر می‌کنید، می‌توانید رفت‌وآمد راحت‌تر و با دردسر کم‌تر را در ماه مهر تجربه کنید. به این صورت هزینه سفر شما در ماه مهر نیز کاهش می‌یابد. در صورتی که قصد سفر به مشهد با هدف زیارت را دارید، فصل پاییز و اواسط بهار نیز گزینه مناسبی به نظر می‌رسد؛ چراکه در این ماه‌ها شهر مشهد در خلوت‌ترین حالت ممکن با آب‌وهوایی مطلبوب به سر می‌برد.

 

چرا مهر ماه برای رزرو تور مشهد، از هر نظر بهتر از شهریور است (2)

 

بهترین زمان سفر به مشهد برای خرید و بازار گردی

شهر مشهد علاوه‌بر اینکه یک مقصد زیارتی محسوب می‌شود، بازارهای متفاوتی نیز دارد. در صورتی که در ایام شلوغ سال، تور مشهد را تهیه کرده‌اید، بهتر است به سراغ خرید و بازارگردی نروید؛ چراکه در این ایام علاوه‌بر شلوغی، ارائه اجناس با قیمتی بالاتر صورت می‌گیرد؛ بنابراین، بهترین زمان برای سفر به مشهد جهت خرید و بازارگردی را می‌توان ایام خلوتی همانند اواسط بهار و فصل پاییز و زمستان دانست. همچنین شما در طول مدت اقامتتان می‌توانید به مکان‌هایی همانند ییلاقات طرقبه و شاندیز، پارک وکیل آباد، پارک ملت و ...سر بزنید.

جاذبه های گردشگری در تور پاییزی مشهد

برای افرادی که در فصل پاییز نیز امکان سفر به مشهد را دارند، پاییز می‌تواند از نظر خلوتی و آب‌وهوای مطلوب فصل ایده‌آلی باشد. از جمله جاذبه‌های گردشگری در طول سفر به مشهد در فصل پاییز می‌‌توان به بام مشهد، باغ ملی مشهد، آرامگاه فردوسی، حرم امام رضا (ع)، باغ نادری مشهد، شاندیز مشهد، پارک کوهسنگی و... اشاره داشت. در فصل پاییز و به ویژه ماه مهر، ازدحام در مکان‌های گردشگری و زیارتی پایین بوده و شما می‌توانید سفری ارزان با خیالی آسوده را تجربه کنید.

بام مشهد

از جمله اماکن توریستی مشهد در فصل پاییز می‌‌توان به بام مشهد اشاره داشت که در فصل پاییز، حال‌وهوایی دل‌انگیز در آن برقرار است. بام مشهد از جمله مکان‌های محبوب مشهد بوده که شما با رفتن به آنجا می‌توانید به قسمت‌های زیادی از شهر مشهد اشراف داشته باشید. فراموش نکنید که بام هفت تیر نیز از دیگر بام‌های مشهد به حساب می‌آید که مکانی خلوت‌تر و دنج‌تر به نظر می‌رسد. در صورتی که ازدحام جمعیت کمتر در اولویت شما قرار دارد، بام هفت تیر انتخاب بهتری محسوب می‌شود. در فصل پاییز برگ‌های درختان رو به زردی می‌رود و طبیعت ظاهری زیباتر از خود به نمایش می‌گذارند.

باغ ملی مشهد

باغ ملی مشهد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین پارک‌های ایران شناخته می‌شود و شما در فصل پاییز می‌توانید شاهد مناظر زیبایی در این باغ باشید. باغ ملی مشهد گزینه مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت در کنار دوستان و خانواده محسوب می‌شود و شما می‌توانید در طبیعت زرد و نارنجی دل‌انگیز مشهد به استراحت مشغول شوید. شاید باغ ملی مشهد به علت نامش کوچک و معمولی به نظر رسد؛ اما این گونه نبوده و شما با باغی بزرگ مواجه خواهید شد.

باغ نادری مشهد

بعد از حرم مطهر رضوی، باغ نادری مشهد را می‌توان دومین منطقه پربازدید مشهد دانست. باغ نادری در اصل همان مقبره نادرشاه بوده و از استاد سیحون به یادگار مانده است. این باغ همچون یک موزه جذاب و توریستی بوده و ساخت آن با هدف زنده نگه داشتن یاد نادرشاه افشار صورت گرفته است. در صورتی که در فصل پاییز به باغ نادری مشهد سر بزنید، با فضایی دل‌انگیز و زیبا مواجه خواهید شد. پس از گشت‌وگذار در باغ نادری مشهد، می‌توانید از شاندیز مشهد دیدن کنید. این منطقه به عنوان محبوب‌ترین مناطق ییلاقی مشهد شناخته می‌شود.

 

چرا مهر ماه برای رزرو تور مشهد، از هر نظر بهتر از شهریور است (3)

 

چرا در مهرماه به مشهد سفر کنیم؟

مهر ماه به عنوان خلوت‌ترین ماه برای سفر به مشهد با تور شناخته می‌شود و علاوه‌بر ازدحام پایین، شما می‌توانید با هزینه‌ای نسبتا پایین به زیارت حرم مقدس امام رضا (ع) بروید و از جاذبه‌های گردشگری این شهر همچون بام مشهد، باغ ملی مشهد، آرامگاه فردوسی، باغ نادری مشهد، شاندیز مشهد و... دیدن کنید. آب و هوای مشهد در مهر ماه بین ۷ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد گزارش شده ‌و شما در این فصل پاییزی می‌توانید عکس‌های زیبایی را به ثبت برسانید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما