شناسهٔ خبر: 67934469 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آژانس جاسوسی کره جنوبی: دختر کیم جونگ اون جای او را می‌گیرد

ایراندخت آذر شکیب

آژانس جاسوسی کره جنوبی امروز (دوشنبه) از قول دو قانونگذار گزارش کرد، دختر کیم جونگ اون، «جو آئه» برای جانشینی پدرش آماده می‌شود، اگرچه این انتخاب نهایی نیست و او در نهایت می‌تواند شخص دیگری را انتخاب کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی این گزارش را به کمیته اطلاعات پارلمان ارائه کرد و گزارش داد که کره شمالی پیشنهاد کرده است جو آئه با تنظیم دفعات حضورش در جمع برای سنجش احساسات عمومی، کاندیدای جدی برای جانشینی پدرش باشد.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «لی سونگ کوئون» از حزب حاکم قدرت خلق و «پارک سون وون» از حزب اصلی اپوزیسیون دموکرات طی یک نشست مطبوعاتی این مساله را مطرح کردند.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی همچنین اعلام کرد با مطالعه یکسری القاب و اسامی که کره شمالی برای نام بردن دختر رهبر کره شمالی به کار می‌برد، متوجه شده که او برای جانشینی پدرش تربیت می‌شود.

آژانس جاسوسی کره جنوبی: دختر کیم جونگ اون جای او را می‌گیرد رهبر کره شمالی و دخترش

این سرویس همچنین در گذشته اعلام کرده بود، حدود ۶۰ درصد از فعالیت‌های عمومی جو آئه شامل همراهی پدرش در رویدادهای نظامی یا برخی دیگر مربوط به اقتصاد بود، اما استفاده کره شمالی از کلمه «هیانگدو» که به «راهنما» ترجمه می‌شود، نشان داده که او در مسیر تبدیل شدن به رهبر بعدی کره شمالی است.

این سرویس اطلاعاتی همچنین احتمال اینکه کیم جونگ اون شخص دیگری را به عنوان جانشین خود انتخاب کند، رد نکرد چون سایر فرزندان او هم می‌توانند چنین نقشی داشته باشند و اینکه کره شمالی هنوز جانشین کیم جونگ را نهایی نکرده است.

در این میان، به نظر می‌رسد که رهبر کره شمالی با یکسری مشکلات سلامتی مانند افزایش وزن ۱۴۰ کیلویی و خطر بالای ابتلا به بیماری قلبی به دلیل استرس، نوشیدن مشروبات الکلی و کشید سیگار روبروست.

همچنین این سرویس اطلاعاتی مربوط به کره جنوبی گزارش کرده که احتمال دارد رهبر کره شمالی که اکنون ۴۰ ساله است، از اوایل دهه ۳۰ زندگی خود با نشانه‌هایی از فشار بالا و دیابت دست و پنجه نرم کند.

انتهای پیام

نظر شما