شناسهٔ خبر: 67934341 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مسئولان کاروان‌های کربلا جلسات توجیهی برگزار کنند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از مسئولان کاروان‌های عتبات عالیات خواست تا جلسات توجیهی را برای زائران حسینی قبل از سفر کربلا برگزار کنند. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با  اعلام این مطلب گفت: تلاش همگان باید بر ارائه خدمات مطلوب و حفظ حق و حقوق زائران متمرکز شود و در مورد ارائه خدمات توسط شرکت بیمه در موسم اربعین نیز دقت لازم از سوی دست اندرکاران صورت گیرد.

وی بر لزوم هماهنگی همه بخش ها برای اعلام تاریخ آغاز سفرهای عمره تاکید کرد و گفت: پیگیری ها به شکلی انجام شود که امکانات لازم نیز در زمان مناسب برای ارائه خدمات به زائران در کشور میزبان فراهم شود.

غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: هماهنگی ها و زمان‌بندی برای پیگیری کارهای عمره مشخص شده و در صورت اعلام نرخ بلیت پرواز، نظر کمیسیون قیمت گذاری در خصوص هزینه این سفر اعلام خواهد شد. با اعلام موافقت در خصوص جدول های پروازی، پیش اطلاعیه و اطلاعیه ثبت نام نیز برای علاقه مندان منتشر خواهد شد.

در ادامه این جلسه ضمن برقراری ارتباط تصویری با حجت الاسلام حسین بهجتی و حسین کاردان مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا و نجف آخرین اقدامات و پیگیری های صورت گرفته در ارتباط با سفر اربعین و اعزام زائران به عتبات عالیات بررسی شد.

در این جلسه با توجه به اظهارات مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا و نجف، حمیدرضا محمدی معاون عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به تعداد کاروان های اعزامی در قالب سازمان حج و زیارت به عتبات در هفته های اخیر، راهکارها و تدابیر اتخاذ شده برای رفع اشکالات در راستای ارائه خدمات بهتر در حوزه های نقل، اسکان و تغذیه را برشمرد.

وی همچنین گزارشی از پیگیری های صورت گرفته درخصوص انتخاب شرکت بیمه، ثبت نام در سامانه سماح و راهنمایی و امور گمشدگان در خصوص زائران اربعین با توجه به آسیب شناسی سال گذشته ارائه کرد.

معاون عتبات سازمان حج تعداد زائرانی را که تا صبح امروز در سامانه سماح برای سفر اربعین ۱۴۰۳ ثبت نام کرده اند حدود ۵۲۰ هزار نفر اعلام و این عدد را 10 درصد کمتر از وضعیت مشابه در سال گذشته عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به ارزیابی انجام شده سال گذشته نیز از ابتدای ماه صفر ثبت نام ها شتاب گرفت.

در این جلسه همچنین سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت خواستار روشن شدن تکلیف وسایل به جا مانده بی نام و نشان از زائران اربعین و حج گذشته شد که نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با توجه به پیگیری های صورت گرفته از دفتر مقام معظم رهبری به راهکارهای ارائه شده اشاره کرد.

نظر شما