شناسهٔ خبر: 67934256 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری کرمان: ۴۶ هیات صلح در استان ایجاد شده است

کرمان - ایرنا - رییس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: در راستای ترویج صلح و سازش، معاونت حل اختلاف دادگستری استان برای تعداد زیادی از وکلا ابلاغ صلح یاری صادر کرده و حدود ۴۶ هیات صلح در ادارات، نهادها، مساجد و غیره ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز دوشنبه در نشست با اعضای سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمان افزود: همچنین برای روسای کلانتری ها و پاسگاه ها ابلاغ صلح یاری صادر شده تا بتواند به صورت رسمی و قانونی اقدام به صلح و سازش و رفع اختلافات کنند.

وی با اشاره به عملکرد رضایت‌بخش بسیج حقوقدانان در عرصه صلح و سازش، تصریح کرد: صلح و سازش در جامعه مطالبه مقام عظمای ولایت و یکی از اهداف قوه قضائیه است که لازم است این امر در تمام ارکان دستگاه عدلیه مورد عنایت ویژه قرار گیرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: بسبج مانند یک موتور محرکی است که روحیه و انگیزه لازم برای شکل گرفتن رسالت های بزرگتر را فراهم می کند، همان عملی که مقام معظم رهبری با عنوان اقدام جهادی یاد کردند.

وی بیان کرد: هر مجموعه به صورت عادی و مستمر کارهای خود را انجام می دهد اما فلسفه ایجاد بسیج در قشرهای مختلف، ساماندهی اقدامات و حرکت های جهادی است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تاکید کرد: یکی از اقدامات جهادی که در دستگاه قضایی قضات و همکاران اداری می توانند با برنامه ریزی دقیق انجام دهند موضوع توجه به کیفیت و کمیت رسیدگی به پرونده های قضایی است که بایستی در دستور کار قرار گیرد، زیرا احقاق حق مردم و دقت در رسیدگی ها و آرا قضایی مهم تر است.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: هماهنگی دستگاه قضایی، بسیج حقوقدانان، بنیاد تعاون زندان، انجمن حمایت از زندانیان، ستاد دیه، و اداره زندان ها در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد قابل تقدیر است و باید توجه بیشتر دستگاه های متولی در راستای خودکفایی و اشتغال خانواده های زندانیان باشد.

آزادی ۶۹۰ زندانی جرائم غیرعمد طی چهار سال

رییس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمان نیز گفت: به مناسبت گرامیداشت روز بسیج قشر حقوقدانان، دیدار با امام جمعه، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه از جمله برنامه های پیش رو در این هفته است.

سرهنگ مسعود رفیعی اظهار داشت: از سال ۹۹ تاکنون، با پیگیری های بسیج حقوقدانان استان کرمان و همت دستگاه های متولی، زمینه آزادی ۶۹۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان فراهم شد.

وی از ارائه خدمات مشاوره ای حقوقی رایگان و مستمر با کمک کانون بسیج حقوقدانان شهید بهشتی دادگستری استان، در میعادگاه های نماز جمعه، گلزار شهدا و مساجد استان خبر داد.

نظر شما