شناسهٔ خبر: 67933690 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

محصول شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گواهی ثبت اختراع گرفت

شرکت دانش‌بنیان نانو ترکیب سمن دارا از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، موفق به ثبت اختراع "افزایش فعالیت سطحی و قدرت یونی بنتونیت برای ماده رئولوژیک رنگ" شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، شرکت دانش‌بنیان نانو ترکیب سمن دارا از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، موفق به ثبت اختراع "افزایش فعالیت سطحی و قدرت یونی بنتونیت و برای ماده رئولوژیک رنگ" شد.

امین جانقربانی، معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: شرکت نانو ترکیب سمن دارا به مدیرعاملی حامد محمودی از سال ۱۳۹۹ در پارک دانشگاه سمنان مستقر شد و فعالیت خود را در زمینه "تولید نانو ذرات بر پایه سیلیس" آغاز کرد و تاکنون موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به اخذ گواهی دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری، کارگر نمونه و گروه کار نمونه استانی اشاره کرد.

امین جانقربانی در ادامه گفت: ارزش اختراعات ثبت‌شده به تجاری سازی آن‌ها است و این شرکت در حال اخذ مجوز دانش‌بنیان و به‌دنبال آن در پی تجاری سازی آن است.

مریم دارایی نیز در خصوص اختراع ثبت شده اظهار کرد: ثبت اختراع "افزایش فعالیت سطحی و قدرت یونی بنتونیک و برای ماده رئولوژیک رنگ"، حاصل تلاش تیم کاری این شرکت، احمد اسلامیان، حامد محمودی، سیدعلی حسینی خراسانی، آدینه اسلامیان و اینجانب است.

وی در توصیف این اختراع گفت: محصول ثبت اختراع شده، در مقیاس آزمایشگاهی و پایلوت تولید شده و در مقایسه با نمونه‌های چینی و هندی دارای قیمت مناسب‌تری است. همچنین این محصول از نظر برخی پارامترها مشابه بنتون المنتیس انگلستان است که به‌دلیل تحریم، سال‌هاست وارد کشور نمی‌شود و امیدواریم با راه‌اندازی خط تولید صنعتی بتوانیم قدمی بزرگ برای جلوگیری از واردات بنتون برداریم.

دارایی در ادامه افزود: مهم‌ترین کاربرد این محصول، در صنعت رنگ، نفت، روغن و گریس است و دارای نام تجاری رئوبن است و موضوع دانش‌بنیانی آن نیز توسط معاونت علمی و فناوری در حال بررسی است و به‌زودی خبر خوش دیگری از این محصول ارزشمند را خواهیم داشت.

نظر شما