شناسهٔ خبر: 67933278 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شاخص اجرای طرح هادی در آذربایجان‌غربی به ۴۶.۸ درصد رسید

ارومیه- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: میانگین اجرای طرح هادی که از اقدامات شاخص بنیاد مسکن در روستاهاست، در حال حاضر در استان به ۴۶.۸ درصد رسیده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا مقدم روز دوشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا افزود: این شاخص در برخی شهرستان ها از جمله مهاباد بالاتر از این رقم و در خط ۵۸ درصد است.

وی بیان کرد: طرح هادی یکی از طرح های ویژه بنیاد مسکن برای بازآفرینی چهره روستایی است که با تلاش مهندسان متخصص برای توسعه عمرانی روستایی انجام می شود.

وی اضافه کرد: یکی از موضوع‌های مطرح شده نیاز ۳۵ روستا به بازنگری و در اختیار قرار دادن قیر رایگان در مسیر اجرای طرح هادی به روستاها از محل اعتبارات ملی و استانی است که در این خصوص اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه مهاجرت معکوس از شهر به روستا از اولویت‌های واگذاری زمین برای احداث مسکن است، افزود: محرومان، نیازمندان، خانواده‌های شهدا و کسانی که از شهر به روستا مهاجرت می‌کنند، در اولویت این طرح قرار دارند و کسانی که فرم ج آنها سبز باشد به صورت ۹۹ ساله زمین واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: الحاق زمین به محدوده روستا، صدور سند در شهرهای گوک تپه و خلیفان و تسهیل مسیر ارائه تسهیلات به متقاضیان هم از دیگر محورهای مهم برنامه های بنیاد مسکن در هفته های آتی است.

نظر شما