شناسهٔ خبر: 67933270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان خبر داد؛

افزایش محسوس دما و گرم‌تر شدن هوا در استان مرکزی

معاون پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان خبر داد؛ معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی از افزایش محسوس دمای هوا در روزهای آینده خبر داد و گفت: دمای هوا در مناطق مختلف این استان در روزهای پایانی هفته جاری به طور محسوسی گرم‌تر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، رضا مرادی افزود: از لحاظ دمایی بررسی‌ها نشان می‌دهد تا صبح فردا (سه‌شنبه) روند کاهشی است اما پس از آن به ویژه در طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مجدداً به طور نسبتاً محسوسی دمای هوا در مناطق مختلف افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: بررسی و تحلیل آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌بینی حاکی از تقویت جریانات شرقی در بیابان‌های مرکزی کشور طی امروز (دوشنبه) است که موجب افزایش پتانسیل خیزش و انتقال گردوخاک از این نواحی به استان در برخی ساعات به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی اظهار داشت: این شرایط با شدت کمتر در ساعاتی از فردا (سه‌شنبه) نیز تداوم دارد و همچنین سرعت وزش باد در برخی مناطق استان مرکزی به ویژه مناطق شمال و نوار شرق استان طی ساعاتی از بعدازظهر امروز (دوشنبه) و ساعات شب نسبتاً شدید است.

مرادی تصریح کرد: این وضعیت می‌تواند منجر به خیزش گردوخاک محلی در مناطق مستعد استان به ویژه مناطق حاشیه تالاب میقان شود. در این راستا روز گذشته (یکشنبه) هشدار سطح زرد شماره 26 هواشناسی استان برای وزش باد و گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا صادر شده است.

وی به میزان بارندگی‌های استان مرکزی در سال زراعی جاری اشاره کرده و بیان داشت: در سال زراعی جاری از بازه زمانی ابتدای مهر ماه سال گذشته تاکنون، 262.5 میلی‌متر بارندگی در این استان به ثبت رسیده است. 

انتهای پیام/

نظر شما