شناسهٔ خبر: 67933224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

با حضور وزیر کار؛

سومین جشنواره ملی مهارت برگزار شد | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

سومین جشنواره ملی مهارت با هدف بزرگداشت «هفته ملی مهارت» با محوریت معرفی و تجلیل از فعالان و پیشکسوتان مهارت آموزی، خیرین مهارتی، سفیران مهارت و اعطای نشان مهارت به بنگاه‌های اقتصادی سرآمد در حوزه مهارت با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سومین جشنواره ملی مهارت به تفکیک در چهار بخش شناسایی و تجلیل از فعالان و پیشکسوتان مهارت‌آموزی، شناسایی و تکریم خیرین مهارت‌آموزی، انتخاب و معرفی سفیران مهارت و انتخاب و معرفی بنگاه‌های اقتصادی سرآمد در حوزه مهارت‌آموزی برگزار شد.
 
کمیته داوری کشور از میان افراد پیشنهادی استان‌ها، پنج نفر را به‌عنوان برگزیدگان ملی انتخاب و معرفی خواهند کرد و همچنین به برگزیدگان علاوه بر تقدیر نامه، تندیس مهارت اعطا گردید.
 
حُسن شهرت فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های مهارتی، فعالیت در رسانه‌ها به‌منظور ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کسب افتخارات ملی در قالب‌های انتخاب به‌عنوان مربی، هنرآموز، مدرس نمونه کشوری، پژوهشگر نمونه کشوری در حوزه مهارت‌آموزی و مسابقات ملی مهارت، تدوین استانداردهای آموزش یا سنجش مهارت، مشارکت در درآمدزایی این سازمان از طریق اجرای تبصره ۷۵، اختراع ثبت شده و تالیف و ترجمه کتاب، دارا بودن تشویق نامه از مقامات استانی و کشوری در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از شاخص‌های ارزیابی فعالان و پیشکسوتان مهارتی است.
 
شناسایی و اهدای نشان مهارت بنگاه‌های اقتصادی سرآمد در حوزه مهارت‌آموزی، بر اساس شاخص‌های کسب نشان ملی مهارت، گواهی تعهد به مهارت‌آموزی و لوح تقدیر کوشش در مهارت‌آموزی، انجام شده است.
 
با توجه به اینکه مهمترین ماموریت هدفگذاری شده سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور در راستای ارائه آموزش‌های فنی و تخصصی استاندارد و مورد نیاز بازار کار و تدوین استانداردهای روز آموزش مهارت تعریف شده است، بر این اساس اجرای طرح‌های مهارتی با هدف توانمندسازی به‌ویژه جوانان جویای کار، در راستای ایجاد و پایداری اشتغال در کشور انجام می‌شود.
 
این رویداد به صورت سراسری، هم زمان در ۳۱ استان کشور با حضور روسای بنگاه‌های اقتصادی، سفیران مهارت و خیرین مهارتی برگزار شد.
 
در این مراسم، ۳۱ کارگاه آموزش هوش مصنوعی در سراسر کشور نیز افتتاح شد.

نظر شما