شناسهٔ خبر: 67933101 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش پنج درجه‌ای دما/ هوای قم در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس کاهش پنج درجه‌ای دما/ هوای قم در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس

مدیرکل هواشناسی قم گفت: از روز سه شنبه نهم مردادماه علاوه بر کاهش پنج درجه‌ای دما، وزش باد و خیزش گردوخاک استان را در برمی‌گیرد.

صاحب‌خبر -

مهران حیدری گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز همزمان با عبور موجی در تراز میانی جو موجب افزایش موقت ابر در ساعات پایانی روز و ابتدای شب می‌شود.

 مدیرکل هواشناسی قم عنوان کرد: این شرایط تا شامگاه دوشنبه به‌صورت متناوب ادامه خواهد داشت و وزش باد به نسبت شدید تا شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را به همراه خواهد داشت.

حیدری با بیان این‌که تا روز سه‌شنبه با تغییر جهت جریان سطحی دمای هوا تا پنج درجه کاهش خواهد یافت، ادامه داد: فردا مجددا با شرقی شدن جهت باد و نفوذ توده غبار از استان‌های همجوار کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

به گفته حیدری، از روز چهار‎شنبه تا پایان هفته دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد.

 مدیرکل هواشناسی قم بیان کرد: سرعت وزش باد برای روز دوشنبه و سه‌شنبه به ترتیب ۶۰ تا ۷۵ و ۳۵ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

 مدیرکل هواشناسی قم بیان کرد: کمینه و بیشینه دمای استان قم در ۲۴ ساعت گذشته، به ترتیب دستجرد با ۲۲.۳ و جمکران با ۴۳.۷ درجه سانتی‌گراد بود.

روابط عمومی مرکز بهداشت قم نیز اعلام کرد: با توجه به اطلاعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، امروز هشتم مردادماه، شاخص کیفیت هوا (AQI=۱۱۷) در شهر قم به علت آلاینده ذرات معلق (Pm ۲. ۵) در شرایط «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار دارد و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

نظر شما