شناسهٔ خبر: 67932971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد مطرح کرد

سوگواره «نوای ارادت» گامی در جهت ترویج فرهنگ عاشورایی

زهرا اسماعیلی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد گفت: سوگواره نوای ارادت گامی مهم در جهت مقابله با جنگ نرم و ترویج فرهنگ عاشورایی است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی رحمانی، امروز  ۸ مردادماه، در نشست خبری دومین سوگواره نوای ارادت که در محل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، ضمن اشاره به پیروزی ایران در جنگ تحمیلی و درس‌های آن، به ضرورت پرهیز از قرینه‌سازی و تکیه بر نقاط قوت کشور در جنگ نرم تاکید و اظهار کرد: زمانی در دوره دفاع مقدس حتی سیم خاردار نداشتیم، اما امروزه توانستیم موشک‌های دقیقی بسازیم که دشمن جرات حمله به ایران را ندارد و قدرت نظامی ایران را پذیرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به گفته رهبری در یک نبرد نامتعادل رسانه‌ای قرار داریم که درک این مسئله بسیار سخت است، لذا در فضای رسانه نیز باید از همین روش استفاده کنیم.

وی گفت: نقش رسانه‌ها در جنگ نرم از جایگاه بالایی برخوردار بوده و این سوگواره گامی مهم در جهت مقابله با جنگ نرم و ترویج فرهنگ عاشورایی است. امروز فرهنگ امام حسین(ع) و عاشورا تا قلب آمریکا پیش رفته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد ابراز کرد: شخصیت امام حسین(ع) گنجینه‌ای ارزشمند است که می‌تواند قلب آزادگان جهان را تسخیر کند.

وی تصریح کرد: سوگواره نوای ارادت با اهدف نوآوری در روش‌های رسانه‌ای و مقابله با جنگ نرم همسو بوده، لذا امید است اصحاب رسانه با استفاده از جریان رسانه‌ای به جریان‌سازی مکتب آزادگی امام حسین(ع) کمک کنند، چرا که فرهنگ عاشورا یک سلاح معرفتی است و باید افراد را با این سلاح معرفتی آشنا کرده و آنان را به سمت معرفت و محبت نسبت به امام حسین(ع) سوق دهیم.

رحمانی طراحی روش‌های نوین تبلیغی را بهترین راهکار آشنایی مردم با فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) برشمرد و گفت: سوگواره‌ نوای ارادت بر این اساس راه‌اندازی شده است.

سوگواره نوای ارادت ویژه عاشقان اهل بیت(ع) تدارک دیده شده است

شهرام تدین، دبیر دومین سوگواره نوای ارادت نیز در ادامه مراسم اظهار کرد: در اولین سوگواره نوای ارادت که سال گذشته برگزار شد ۳۲۰۰ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۱۲۰۰ اثر به مرحله مقدماتی راه یافت و در نهایت ۲۴ اثر به مرحله فینال رسید و در شبکه‌های مختلف رسانه‌ای صداوسیمای استان، پویا و شبکه ۲ پخش شد و در انتها ۸ اثر برگزیده شد و در اختتامیه سال گذشته مورد تقدیر قرار گرفت.

وی ادامه داد: سوگواره نوای ارادت در واقع یک برنامه مذهبی معنوی است که در ایام محرم و صفر بدون محدودیت سنی ویژه عاشقان اهل بیت(ع) تدارک دیده شده است.

تدین در تشریح جزئیات دومین سوگواره نوای ارادت عنوان کرد: در واقع سوگواره نوای ارادت بر اساس بیانات الگوهایی از جمله امام خمینی(ره) و شهید سلیمانی و شهدای دیگر که ارادت ویژه‌ای به امام حسین(ع) داشتند شکل گرفت.

دبیر دومین سوگواره نوای ارادت افزود: شبکه‌سازی و حمایت از مداحان، راویان، گروه‌های همخوانی نوجوان و جوان در راستای تحقق گام دوم انقلاب، شناسایی استعدادها در حوزه‌های مدیحه‌سرایی، همخوانی و روایتگری باهدف گسترش، شناسایی و تعامل بیشتر با مداحان، گروه‌های سرود و روایتگران از جمله اهداف این سوگواره است.

وی عنوان کرد: کربلا، شهدای کربلا، حماسه کربلا، پیام کربلا با تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر، کربلای دفاع مقدس، کربلای دفاع از حرم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله موضوعات اصلی جشنواره است.

دبیر دومین سوگواره نوای ارادت اضافه کرد: جشنواره در ۲ بخش خاص و عام در نظر گرفته شده که بخش خاص شامل کرامت و سیره عملی علی بن موسی الرضا(ع)، منتظران ظهور و عصر ظهور، عفاف و حجاب، غزه، ایثار اجتماعی و شهروندی، مسئولیت پذیری اجتماعی و شهروندی و بی تفاوت نبودن موضوعات خاص سوگواره هستند و شرکت کنندگان می‌توانند در این زمینه‌ها آثار خود را ارسال کنند.

تدین موضوعات بخش عام را مداحی، مقتل خوانی، روایتگری، خاطره گویی از شهید، همخوانی و سرودهای اسلامی و انقلابی و روایتگری از خانواده شهدا ویژه بانوان برشمرد و گفت: در سوگواره نوای ارادت افراد با هر سن و از هر شهری در استان و کشور می‌توانند به صورت رایگان شرکت کنند.

وی بیان کرد: از ابتدای فراخوان تا امروز ۴ روز می‌گذرد و طی این مدت ۵۸ اثر به دبیرخانه سوگواره ارسال شده است، البته در روزهای پایانی مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به اوج خود می‌رسد.

دبیر دومین سوگواره نوای ارادت بیان کرد: مهلت ارسال آثار تا ۲۰ مرداد است و زمانی برای تمدید نخواهیم داشت. نتایج مرحله نخست ۲۳ مرداد اعلام و طی روزهای ۲۷ و ۲۸ مرداد نیز داوری مرحله اول ‌انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در مرحله اول ۱۴ اثر انتخاب خواهد شد که این تعداد از آثار توسط موسسات حرفه‌ای سینمایی بازتولید و داوری مرحله نهایی انجام و ۸ اثر انتخاب می‌شود. همچنین اختتامیه سوگواره نوای ارادت همزمان با ۸ شهریور در تالار شهر مشهد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما