شناسهٔ خبر: 67932856 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیام وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت اختتامیه المپیاد جهانی فیزیک

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش با اشاره به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از المپیاد جهانی فیزیک، نوشت: جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد فضایی فراهم آورد تا متفکران جوان امروز و دانشمندان آینده بتوانند با هم در یک شرایط عادلانه و دوستانه به رقابت بپردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک از یکم مرداد با حضور ۱۹۸ دانش‌آموز نخبه از ۴۶ کشور به میزبانی در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد. پیش از این، در سال ۲۰۰۷ نیز دانشگاه صنعتی اصفهان میزبان سی و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک بود.

آیین اختتامیه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک، هفتم مرداد برگزار شد و بر اساس مدال های کسب شده، چین بر سکوی نخست ایستاد و پس از آن تیم‌های روسیه، رومانی و ایران به ترتیب به مقام‌های دوم، سوم و چهارم دست یافتند.

چین با کسب پنج نشان طلا بر سکوی نخست و پس از آن تیم روسیه با چهار نشان طلا و یک نقره، رومانی با سه نشان طلا و دو نقره و ایران با یک نشان طلا و چهار نقره از نظر امتیاز فردی و گروهی در رتبه‌های اول تا چهارم قرار گرفتند.

در این ارتباط رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در پیامی که به زبان انگلیسی منتشر شد، از رئیس کمیته المپیاد جهانی فیزیک و شرکت کنندگان در این رویداد علمی قدردانی کرد و نوشت: این دوره از المپیاد جهانی فیزیک به نقطه پایانی رسیده و ما تلاش کردیم که بهترین شرایط را برای شما فراهم کنیم که متفکران جوان امروز و دانشمندان آینده بتوانند با هم در یک شرایط عادلانه و دوستانه به رقابت بپردازند.

صحرایی کسب مقام های برتر در این المپیاد جهانی را به تیم های منتخب تبریک گفت و از دست اندکاران برگزاری این مسابقه و داوران تشکر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که تیم های شرکت کننده و مهمانان این رویدادعلمی خاطرات خوبی را از جمهوری اسلامی ایران به یاد سپرده باشند.

نظر شما