شناسهٔ خبر: 67932753 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار ایلام خبر داد

برگزاری مانور اربعین در مرز مهران

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه مانور اربعین صبح فردا سه‌شنبه در مرز مهران آغاز می‌شود گفت: همه تمهیدات برای برگزاری کنگره اربعین اتخاذ شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا ظهر امروز _دوشنبه هشتم مرداد_ در نشست ستاد مرکزی اربعین که به‌صورت وبیناری به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: هیچ اعتباری از اعتبارات اربعین تاکنون به استان تزریق نشده است و دستگاه‌های زیرساختی هم‌چون سال گذشته با همه توان، برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام دارند.

وی افزود: همه تمهیدات برای برگزاری کنگره اربعین اتخاذ شده و باید ظرف یک هفته، اقدامات عمرانی انجام شود، فردا با حضور مدیران مرتبط با اربعین از پروژه‌های زیرساختی اربعین بازدید می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با بیان اینکه برای تسهیل تردد زوار، تونل کبیرکوه قبل از اربعین زیر بار ترافیک می‌رود، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اربعین و کمیته‌های ۱۸ گانه این ستاد آماده هستند و فردا رأس ۶:۰۰ مانور اربعین در مرز مهران با حضور رؤسای کمیته‌های این ستاد آغاز می‌شود.

بهرام‌نیا با تقدیر از همکاری و همراهی همه دست‌اندرکاران ستاد اربعین، ادامه داد: تاکنون ۱۱ میلیون بطری آب در مرز مهران ذخیره‌سازی شده که نیاز است تا هفته آینده این رقم افزایش پیدا کند و برای استفاده استفاده زوار به سردخانه‌ها منتقل شوند.

وی با اشاره به اینکه تعهدات جهاد کشاورزی برای اربعین سال ۱۴۰۳ تاکنون محقق نشده است، اضافه کرد: جهاد کشاورزی متعهد شده بود ۱۸ دستگاه ماشین یخچال‌دار و چهار دستگاه لیفتراک ارسال کند و نیاز است از مرکز ستاد این تعهد پیگیری شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: برای خدمات‌دهی مستمر به زوار نیاز است از اول صفر و سه روز پس از روز اربعین مواکب فعالیت داشته باشند.

بهرام‌نیا با تاکید بر تخصیص و جذب اعتبارات اربعین، تصریح کرد: با توجه به طلب پیمانکاران در استان ۱۳۸ میلیارد تومان اختصاص داده شده، اما پرداخت نشده است.

وی خواستار ارتقای اعتبارات شهرداری‌های استان شد و گفت: تاکنون ۱۴۴ میلیارد تومان از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری‌های استان واریز شده که این میزان اعتبار ۲۰ درصد اعتبارات مصوب است‌.

استاندار ایلام خواستار ارسال دو دستگاه ایکس‌ری نفری و کولر به میزان مورد نیاز برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین شد و تاکید کرد: با پیگیری‌های مستمر و و مدام از سال گذشته، کشتارگاه دام ایلام به طور کامل به اداره کل پشتیبانی امور دام استان واگذار شد و به زودی فعال خواهد شد.

نظر شما