شناسهٔ خبر: 67931474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان:

۲۶ درصد مطالبات گندمکاران زنجانی پرداخت شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: ۲۶ درصد از بهای گندم تحویلی کشاورزان زنجانی پرداخت شد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،ولی اله زمانی با اشاره به پرداخت ۹۶ میلیارد تومانی  مطالبات گندم کاران زنجانی ، اظهار کرد: ۲۶ درصد از بهای گندم تحویلی هر کشاورز که تا تاریخ ۱۵ تیر ماه گندم خود را تحویل داده اند به عنوان بخشی از بهای خرید تضمینی از طریق بانک عامل(کشاورزی) به گندمکاران پرداخت شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان شروع شده است، خاطرنشان کرد: با پیگیری و هماهنگی مسئولین ارشد استانی باقی‌مانده مطالبات گندمکاران عزیز به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به روز می‌گردد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، افزود: تاکنون ۲۱۶ هزار و ۶۳۲ تن گندم از کشاورزان زنجانی در قالب خرید تضمینی تا مورخ ۷ مرداد ماه سال ۱۴۰۳ خریداری شده است.

زمانی یادآور شد: تاکنون ۳۶ هزار و ۴۱۵ محموله گندم از ۱۱ هزار و ۷۹۰ گندمکار خریداری و در سلیوهای ملکی و بخش خصوصی، جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در خصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان افزود: پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه، به بانک کشاورزی ارسال و بعد از طی مرحل اداری به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

زمانی با بیان اینکه هم اکنون ۳۲ مرکز در سطح استان فعال و آماده تحویل گندم از کشاورزان است، بیان کرد: کشاورزان می توانند با ارائه کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم خود به مراکز مشخص شده مراجعه کنند.

وی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سالجاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

انتهای پیام/

نظر شما