شناسهٔ خبر: 67931131 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

هشدار مشاور ارشد بایدن به وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی در خصوص ماجراجویی در لبنان

"عاموس هوکشتاین" در تماس تلفنی با "یوآف گالانت"، وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی در خصوص پیامدهای حمله این رژیم به لبنان هشدار داد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، پایگاه خبری اکسیوس گزارش داد که "عاموس هوکشتاین" مشاور ارشد "جو بایدن" رئیس‌جمهور آمریکا دیروز یکشنبه در تماس تلفنی با  یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی نسبت به حمله احتمالی ارتش این رژیم به بیروت ابراز نگرانی کرد.

هوکشتاین تاکیدکرد که در صورت حمله اسرائیل به لبنان وضعیت از کنترل خارج خواهد شد.

گفتنی است، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز یکشنبه از آغاز مشورت‌های امنیتی با مشارکت وزیر امنیت داخلی و تعدادی از مقامات دستگاه‌های امنیتی این رژیم در خصوص درگیری با حزب‌الله خبرداد.

رسانه‌های وابسته به رژیم‌صهیونیستی در این باره اعلام کردند که اسرائیل به دنبال جنگ گسترده با حزب‌الله نیست و تنها به حملاتی دردناک بسنده می‌کند.

این رسانه‌ها گزارش دادند که مسئولین دستگاه‌های امنیتی خطاب به رهبران سیاسی رژیم اشغالگر تاکیدکردند که تصمیمات اتخاذ شده باید فورا اجرا گردد.

از سوی دیگر رویترز امروز (دوشنبه) گزارش داد که کابینه امنیتی رژیم‌صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم اجازه داد تا درباره نحوه و زمان حمله به حزب‌الله در واکنش به حمله موشکی به بلندی‌های جولان اشغالی تصمیم‌گیری کند.

عصر روز شنبه(ششم مردادماه) اصابت یک موشک پدافندی رژیم‌صهیونیستی به زمین فوتبال در شهرک دروزی‌نشین مجدل شمس در جولان اشغالی منجر به کشته شدن ۱۱ نفر و زخمی شدن ۳۵ نفر شد.

سخنگوی ارتش رژیم‌صهیونیستی بدون ارائه هیچ سندی مدعی شد که با ارزیابی وضعیت ارتش و اطلاعاتی که در اختیار داریم، شلیک به مجدل شمس توسط حزب‌الله انجام شده است.

این در حالی است که حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای تاکیدکرد: مقاومت اسلامی لبنان به طور قاطعانه ادعاهای منتشر شده از سوی برخی رسانه‌ها و تریبون‌های مختلف دشمن در خصوص هدف قرار دادن مجدل شمس را تکذیب و ارتباط مقاومت اسلامی با این حادثه را به‌طور قاطعانه رد می‌کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما