شناسهٔ خبر: 67879722 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

انفجار مجدل شمس، اسرائیل را برآشفت/ تل‌آویو به دنبال جنگی همه‌جانبه است؟

ایرنا : درپی انفجار در روستای «مجدل شمس» در منطقه جولان اشغالی سوریه، رسانه های رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه گزارش دادند که این رژیم بدنبال جنگی همه جانبه با حزب‌الله لبنان نیست.

صاحب‌خبر -

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع خود بدون ذکر نام گزارش داد: برآوردها حاکی است که اسرائیل با قدرت به حزب الله لبنان پاسخ خواهد داد، اما این امر به گونه ای نخواهد بود که منجر به جنگی همه جانبه نشود.

در روستای مجدل شمس در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه شامگاه شنبه انفجارهای شدیدی رخ داد که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

در پی این انفجار، رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند، اما حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ ارتباطی با حمله مجدل شمس ندارد.

در این پیوند، پایگاه خبری «آکسیوس» اعلام کرد که حزب‌الله به سازمان ملل اطلاع داده و بار دیگر تأکید کرده که علت حادثه مجدل شمس در جولان اشغالی، موشک ضدهوایی ارتش رژیم صهیونیستی بوده که به یک ورزشگاه فوتبال اصابت کرده است.

خبر مرتبط
آمریکا به دنبال کاهش تنش در این مرز اسرائیل است

وزیر خارجه آمریکا گفت که این کشور خواهان کاهش تنش میان لبنان و رژیم صهیونیستی است.

رادیو ارتش رژیم اسرائیل نیز امروز یکشنبه در این ارتباط گفت: ارتش اسرائیل سناریوهای احتمالی حمله به لبنان را (درپی حادثه مجدل شمس) تهیه و به سران سیاسی ارائه کرده است.

این رادیو افزود: در میان سناریوهای پیشنهادی، اقدامات نظامی سخت‌تر از قبل است. مقامات امنیتی به سران سیاسی اطمینان دادند که طرح های تهیه شده بلافاصله قابل اجرا هستند.

این رادیو در ادامه گفت که رژیم اسرائیل به جنگ همه جانبه با حزب الله علاقه ندارد و فقط می خواهد ضربات دردناکی به حزب الله وارد کند.

در همین راستا، شبکه الجزیره به نقل از بیانیه دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نشستی به منظور ارزیابی اوضاع امنیتی بین نتانیاه» با وزیر جنگ، رئیس ستاد ارتش و رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به (شاباک) برگزار شده است.

در رابطه با تحولات منطقه پس از تهدیدات رژیم اسرائیل مبنی بر حمله به لبنان پس از حادثه مجدل شمس در منطقه جولان اشغالی سوریه، خبرگزاری رویترز به نقل از شرکت هواپیمایی «الشرق الاوسط» لبنان از موکول شدن برخی پروازهای عصر امروز (یکشنبه) این شرکت به صبح فردا (دوشنبه) خبر داد.

 

نظر شما